31 paź 2013

Happy Halloween!

Hej!
*dziś post tematyczny*

Jak spędzacie dzisiejsze Halloween? Ja najzwyczajniej w świecie, tak jak w każdy inny wieczór, bo w Polsce tego święta się niestety nie obchodzi. Kościołowi to nie pasuje i uważa, że to satanistyczne święto (tak jak jeden kolega z mojej klasy) i ludzie nie powinni go obchodzić. Bardzo zbulwersował mnie wpis na jakimś chrześcijańskim (?) blogu, na który trafiłam przez przypadek z Facebooka. Zacytuję go poniżej, abyście mogli zobaczyć, co mnie aż tak wkurzyło.

Z dniem 31 października nagle świat zaczyna wariować! Wszędzie roi się aż od kukieł, sztucznej krwi i innych dziwactw, brrr....
Pokażmy ludziom, że my chrześcijanie nie dajemy się temu ponieść i NIE OBCHODZIMY tego POGAŃSKIEGO święta!
(......)


Pisało tam (i na fb) o tym święcie wiele więcej, jeszcze m.in. żeby iść wtedy do kościoła i się pomodlić za osoby, które obchodzą to straszne święto. Zostało również utworzone kilka grup o nazwach ''Jestem chrześcijaninem - nie obchodzę Halloween'' ; ale co ma do Halloween chrześcijaństwo?! Owszem, jestem chrześcijanką, ale to nie oznacza, że zgadzam się ze wszystkim, co mówi Kościół, bo niektóre z jego teorii są błędne (np. właśnie to).


Skąd pochodzi nazwa, jakie są Halloween'owe zwyczaje?
Nazwa ''Halloween'' jest najprawdopodobniej skróconym ''All Hallows' Eve'' - wigilia Wszystkich Świętych.
Najhuczniej obchodzona jest w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Irlandii oraz Wielkiej Brytanii. Mieszkańcy tych państw (zwłaszcza dzieci) w nocy przebierają się w różne postacie czy też potwory, i chodzą po domach w poszukiwaniu słodyczy. Przyozdabiają swoje domy różnymi ozdobami, najczęściej wydrążonymi dyniami ze świecą w środku.




Mam nadzieję, że post Wam się spodobał, a może nawet dowiedzieliście się czegoś ciekawego o tym święcie? W komentarzach piszcie, jak obchodzicie to ''pogańskie'' święto. Chętnie sobie poczytam. :)

6 komentarzy:

  1. TO JEST SATANISTYCZNE I OKULTYSTYCZNE POGAŃSKIE ŚWIĘTA.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mnie to święto jest obojętne i po problemie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja obchodzilam Halloween z dobrym filmem, + goraca herbata i przyjaciolka na skypie ;D Rowniez, robilam wpis do bloga ktory bedzie publiczny juz w ta niedziele. Bardzo zachecam do obserwowania mojego blogu ;) http://simplepromise-simplepromise.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja nie obchodzę halloween. Jest to "święto" wymyślone przez Amerykanów a ja mieszkam w Polsce, więc jakoś mnie to nie interesuje :)

    http://julga-and-julczi.blogspot.com/ *klik*

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny blog ♥
    POKLIKASZ W BANER PROSZĘ , BARDZO MI NA TYM ZALEŻY (odwdzięcze się obserwacją)
    http://fashionneverenough.blogspot.com/2013/10/vogues-co-mysle.html#comment-form
    __________________________
    Obserwacja = Obserwacja ♥.

    OdpowiedzUsuń
  6. Minionki *.*
    Ja również nie obchodzę Halloween, ale nie jestem też tak związana z Wszystkimi Świętymi. Chodzę, bo tradycja, a zmarłych bliskich wspominam nie tylko ten jeden raz w roku. Jednak bardziej podoba mi się idea Halloween i innych podobnych świąt - radosnego wspominania zmarłych, a nie smutasowego nastroju. Owszem, jest przykro, że ich nie ma, ale z pewnością oni nie chcieliby, żebyśmy byli przygnębieni. Jeśli ktoś woli obchodzić Halloween - jego sprawa.
    http://sa-sza.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Na komentarze odpowiadam TUTAJ.
Nie uznaję obserwacji za obserwację, ani spamu typu ''Świetny post linkxyzdf.blogspot.com'', takie komentarze będą jak najszybciej usuwane.