30 lis 2013

Words hurts

Gruba, brzydka, idiotka, pusta, debil, ohydna, okropna, niepotrzebna, wieśniak, spasiona świnia, szmata, frajerka, kretynka, kościotrup, brzydal!

Jak często słyszysz lub wypowiadasz te, i mocniejsze słowa? Niby nie mają wielkiego znaczenia, gdy TY je wypowiadasz. Jednak gdy je słyszysz, mają dla ciebie duże znaczenie. Słowa ranią. Czasami są wypowiedziane przez przypadek, ale często mają na celu kogoś obrazić czy też nawet sprowokować. 
Możesz mówić : '' Mnie to wcale nie obchodzi, on sobie to może mówić', mnie takie rzeczy nie obchodzą', ale co z tego, skoro w środku cierpisz? Nie możesz cały czas udawać, kiedyś ci się nie uda. Jednak zawsze te słowa w mniejszym lub większym stopniu do ciebie dotrą. Zostawią w środku jakiś ślad, jakąś dziurkę, która przy każdym takim słowie będzie się powiększać, aż urośnie do rozmiarów dziury. 
Zależy to również od twojej psychiki, od tego, czy ktoś jest silny czy słaby. Niektórzy usłyszą taką obelgę, ale zaraz o niej zapomną. Inni pamiętają o niej długo, długo. Będą przez to płakać po nocach, myśleć o tym w kółko; może nawet dojść do samookaleczenia się.

Nie mów innym tego, czego sam nie chciałbyś usłyszeć.
Nie możesz kogoś oceniać bezpodstawnie. Nie oceniaj kogoś, jeśli go nie znasz. Nawet jeśli ci się zdaje, że go znasz, to prawda może być inna. 
Słów i czynów nie da się cofnąć. Pamiętaj o tym, zanim kogoś obrazisz lub ocenisz. 

6 komentarzy:

  1. Też mam zamiar napisać o tym posta. Mam już go w roboczych. To ważny temat.

    OdpowiedzUsuń
  2. nie warto się przejmować słowami niektórych;)
    zapraszam do mnie na konkurs z Oasap :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Racja, słowa potrafią naprawdę mocno zranić.

    OdpowiedzUsuń
  4. jejku, świetny post, naprwdę :(
    obserwuję, i liczę na to samo :)
    pozdrawiam z bloga sayhallotokaroo.blogspot.com :)

    OdpowiedzUsuń
  5. http://itsdosiababy.blogspot.com/2013/11/giveaway-with-oasap.html GIVEAWAY ! Wygraj bon o wartości 50$ i 30$ do sklepu Oasap!! Wysłka za darmo na cały świat !!! Regulamin w linku wyżej na moim blogu !! Zapraszam

    OdpowiedzUsuń
  6. ale super jest ten post,podoba mi się. Jeżeli mnie zaobserwujesz ja na 99% się zrewanżuję =)
    http://tiffani426.blogspot.com/

    u mnie konkurs aż 5 osób może wygrać nagłówek na bloga
    http://tiffani426.blogspot.com/2013/11/konkurs.html#comment-form

    OdpowiedzUsuń

Na komentarze odpowiadam TUTAJ.
Nie uznaję obserwacji za obserwację, ani spamu typu ''Świetny post linkxyzdf.blogspot.com'', takie komentarze będą jak najszybciej usuwane.