9 sty 2014

Recenzja książki : ''Czarna Operacja''

Cześć.
Przedstawiam Wam moją drugą recenzję tutaj. Myślę, że jest lepsza od poprzedniej i lepiej napisana. Tym razem przeczytacie o książce przygodowej, trochę detektywistycznej, a trochę życiowej.
Mam nadzieję, że i tym razem Wam się spodoba.

Tytuł : ''Czarna Operacja'', druga część książki ''Kiedy zegar wybije dziesiątą...''
Autor : Agnieszka Błotnicka
Wydawnictwo : Nasza Księgarnia


Od pierwszego spotkania Janka i Kuby minął rok. Skończyła się szkoła, ale Janek nigdzie nie wyjeżdża – rodzice kupili nowe mieszkanie i trwa przeprowadzka. Na szczęście do Warszawy wpada Kuba. Wyludniona i senna stolica nie wydaje się wymarzonym miejscem do spędzania wakacji, ale przygoda jest na wyciągnięcie ręki. Splot okoliczności wciągnie chłopaków w centrum niebezpiecznych wydarzeń. Gra toczy się o wysoką stawkę: niezwykle cenny wzór, który zrewolucjonizuje rynek IT... 
Szpiegostwo przemysłowe, intrygi i bezwzględna międzynarodowa szajka… Przyjaciele nie zdają sobie sprawy, w jakie kłopoty się pakują.

Nie czytałam pierwszej części, ale i bez tego można sięgnąć po tę książkę, nie trzeba czytać poprzedniej. Powieść jest napisana bardzo ciekawie. Z każdą stroną akcja nabiera coraz większego tempa. W każdym rozdziale dwaj przyjaciele Janek i Kuba natrafiają na coraz nowsze i dziwniejsze ślady. W śledztwie pomaga im Marta. Razem mają wiele przygód, np. śledzą podejrzanych, odwiedzają Instytut Technologii Elektronicznej, oszukują strażnika aby niepostrzeżenie wejść do budynku. 

Dużą zaletą jest humor, z jaką Autorka opisuje sytuacje, jak i samych bohaterów. Na plus również jest to, że Agnieszka Błotnicka potrafiła połączyć ze sobą kilka wydarzeń, oraz to, że akcja rozwija się na dwóch planach. Na jednym - wakacje Janka i Kuby, na drugim - afera przemysłowa. Z czasem wątki się do siebie zbliżają, aż do finału. 
Jedyne, co w książce mi się nie spodobało, to to, że Autorka wykorzystała zbyt wiele osób, imion i nazwisk, przez co często musiałam się cofać do początków. Jednak książka mimo tego była niesamowita, wspaniała. Serdecznie Wam ją polecam, naprawdę warto przeczytać! 


MOJA OCENA : 8/10


Chcecie więcej recenzji książek? A może macie jakieś życzenia?

3 komentarze:

  1. Mogłabyś napisać recenzję o Anna we Krwi? Czytałam tą książkę, jest niesamowita, jedna z moich ulubionych, troche straszna, nawet bardzo. Chciałabym poczytać co o niej myślisz. Ja takich przygodowych za bardzo nie lubię. :/

    http://get-some-smile.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny pomysł na posty z recenzjami książek, możesz ich pisać więcej ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zapowiada się ciekawie... może po nią sięgnę?
    obserwuję ;)
    zapraszam do mnie pamientnikzuzu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Na komentarze odpowiadam TUTAJ.
Nie uznaję obserwacji za obserwację, ani spamu typu ''Świetny post linkxyzdf.blogspot.com'', takie komentarze będą jak najszybciej usuwane.