28 lip 2014

Książki godne polecenia #1

Stwierdziłam, że na blogu jest zdecydowanie za mało o książkach, mimo że tak je lubię. Dlatego co jakiś czas (co miesiąc?) będą się pojawiały posty, w których polecę Wam kilka książek, które bardzo mi się podobają, które są warte mojego polecenia. Podzielę je na kategorie, a dzisiejsza to KSIĄŻKI PRZYGODOWE. Dlaczego? Czytam takich coraz więcej, i coraz bardziej się do nich przekonuję. Wiem, że Wy nie za bardzo lubicie tego typu książki, ale są warte uwagi. Zwłaszcza, że nie zawsze są to same przygody, ale też problemy życiowe, miłość, itp... 
Jeśli tego typu posty przypadną Wam do gustu, następną kategorią będzie literatura młodzieżowa, czyli taka, której książek czytam najwięcej! :)


1. ''MAGICZNE DRZEWO''.
Autor : Andrzej Maleszka

W skład cyklu wchodzą : Magiczne Drzewo - Czerwone Krzesło, Magiczne Drzewo - Tajemnica Mostu, Magiczne Drzewo - Olbrzym, Magiczne Drzewo - Pojedynek, Magiczne Drzewo - Gra. Książki przygodowe, napisane w młodzieżowym języku. Bardzo pozytywne jest to, że co rok wchodzi nowy tom (mam już wszystkie). Opowiadają o trojgu dzieci: Tosi (11 lat), Kukim (10 lat) i Filipie (12 lat), które znajdują w rzece magiczne czerwone krzesło. Później poznajemy jeszcze innych bohaterów, którzy będą towarzyszyć nam również w kolejnych tomach (np. Blubek, Gabi). Dzięki czerwonemu krzesłu dzieci spotykają niesamowite przygody, podczas których starają się przezwyciężyć zło, i uratować świat. 





2.  ''CZARNA OPERACJA''.
Autor : Agnieszka Błotnicka

O książce mieliście okazję przeczytać już w poście, który pojawił się dosyć dawno temu. Jednak postanowiłam umieścić tutaj tą pozycję, bo naprawdę jest warta przeczytania.



3.  ''FELIX, NET I NIKA.'' 
Autor : Rafał Kosik

Niedawno skończyłam czytać pierwszą część całego cyklu, czyli Felix, Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych Ludzi, i muszę przyznać, że książka była naprawdę rewelacyjna. Jedna z lepszych książek przygodowych, które czytałam! Czytanie jej było jak układanie puzzli - na początku nic nie pasuje, a potem wszystkie fragmenty układają się w spójną całość. Autor bardzo fajnie to wszystko wymyślił, opowiadał też kawałek po kawałku, nie za wiele informacji naraz. Dodatkowo Rafał Kosik wprowadził tutaj wiele humorystycznych elementów, przez co czytanie było jeszcze lepsze.
Felix, Net i Nika to zbiór 9 książek opowiadających o trójce trzynastolatków o tytułowych imieniach Felix, Net i Nika. Uczęszczają do (nie)zwykłego warszawskiego gimnazjum. Bohaterowie przeżywają razem wiele przygód, razem wpadają w tarapaty i razem się wspierają. Net to umysł informatyczny i matematyczny- potrafi sam stworzyć sztuczną inteligencję, umie włamać się do szkolnego systemu i ma jeszcze wiele innych zdolności. Felix to z kolei wynalazca, jak jego tata. Nika natomiast posiada zdolności telekinetyczne, objawiające się wtedy, gdy się czymś zdenerwuje. Może odsunąć krzesło od stołu, nie dotykając go, czy też jechać nartami pod górę.
Co mi się tutaj nie spodobało? Autor wprowadził tutaj za dużo fantastyki i magii, przez co troszkę zepsuł całość. Raz bohaterowie przeżywali normalne przygody, a następnym spotykali się z duchami, jakby Rafał Kosik nie mógł się zdecydować, w którym iść kierunku. 
Mimo tych kilku mankamentów z chęcią sięgnę po kolejne części, podobno są jeszcze lepsze od tej pierwszej. :) 




Chcecie, abym kontynuowała serię Książek godnych polecenia?
Podobał Wam się taki post?

25 komentarzy:

  1. Ciekawy post. Nie czytałam żadnej z tych książek. Są trochę nie w moim klimacie :)

    http://tamizaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie czytalam zadnych z wymienionych przez cb ksiazek ale mega mnie zaciekawilas
    http://teenluxy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam serię Magiczne Drzewo i bardzo ją polubiłam. Chętnie będę czytać dalsze części serii książki godne polecenia :)
    matrelsy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja uwielbiam TRYLOGIĘ: Trylle.
    1cz. "Zamieniona"
    2cz. "Rozdarta"
    3cz. "Przywrócona"
    Amandy Hocking ;) Rewelacja, polecam przeczytać ;)
    KLIK-BLOG

    OdpowiedzUsuń
  5. Oo, widzę, że mamy podobny gust 'książkowy' :P Uwielbiam książki z serii "Magiczne drzewo", a książka "Czarna operacja" zrobiła na mnie duże wrażenie ;)
    W wolnej chwili zapraszam do mnie ~ Mój blog - kliik! ♥

    OdpowiedzUsuń
  6. Żadnej z nich nie czytałam, ale również uwielbiam książki przygodowe! <3
    http://milenaabloog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Czytam Magiczne Drzewo- Czerwone Krzesło i masz rację on jest naprawdę godna polecenia.
    W te wakacje sięgam po : "Felix,Net i Nika "
    Ciekawy post..

    paulinalelo13.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Pisz więcej takich postów!
    Obserwuję i zapraszam do mnie above-possibilities.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Magiczne drzewo czytałam dawno :)

    Dodasz komentarz? Będzie mi bardzo miło. U MNIE POST Z DISNEYLANDU :)
    malinowe-ciasto.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. fajny pomysł na notki ;)
    _________________________________
    http://littlemaagic.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Na "Magiczne Drzewo" byłam w kinie na filmie :D
    http://ew-ewel.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Rób te posty częściej!
    Ja znam stąd tylko - Magiczne Drzewo lecz go nie czytałam. Ja raczej wolę fantastykę :) Teraz jestem w trakcie czytania - Percy Jackson - Złodziej Pioruna :)
    Pozdrawiam i obserwuję :*
    http://julcia-blog-dont.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Niestety nie moje klimaty :/

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie słyszłam nic o tych dwóch pierwszych książkach, ale wydją się być odyć ciekawe :) Na punkcie Felixa, Neta i Niki moja koleżanka ma obsesje hahah!
    http://mari-maari-blog.blogspot.com/ - jeśli będziesz miała czas i ochotę, wpadnij ^^

    OdpowiedzUsuń
  15. Kolejny bardzo fajny post :)
    Podoba mi się bardzo wygląd bloga *.*
    Czekam na kolejną notke

    Obserwujemy? Jeśli tak to daj znać a się odwdzięczę
    aloohaparadise.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. felix net i nika czytałam całą serię, bardzo fajna

    zapraszam do mnie :)
    http://julkkaxx.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. ciekawe książki, może kiedyś po nie sięgnę :)
    http://soooooooooswagkocie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Magiczne drzewo oglądałam, leciało kiedyś w tv :) Czytać nie miałam okazji.

    sylwiaa-m.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja w sumie nie lubię czytać, ale teraz muszę przeczytać ,,Romeo i Julia". Czytał ktoś? :)

    http://maliinowy-swiiat.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. ja nie czytałam tych książek :)

    http://my-beautiful-passion.blogspot.com/
    Obserwacja za obserwację? :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Post jest naprawdę świetny i z chęcią przeczytałabym jego kontynuację. O wielu z tych książek słyszałam, ale jakoś nie miałam okazji do nich zerknąć.

    yudemere.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. "Magiczne drzewo" też mi się podobało, lecz nie przeczytałam wszystkich części. "Felix, Net i nika" miałam zacząć czyta, bo słyszałam, że fajne, ale jakoś mnie odrzuciło. "Czarnej operacji" jeszcze nie czytałam, ale to się zmieni :)

    Zapraszam na mój blog i nowy post o paru ciekawych DIY :)
    Pozdrawiam, Rachel- memoriesandoblivion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Już od dawna chcę przeczytać Felix, Net i Nika, ale jeszcze nie miałam ich pod ręką. Czekam, aż pojawią się w bibliotece :)

    OdpowiedzUsuń
  24. O każdej z tych książek słysz ę pierwszy raz, a czytałam zawsze dużo ;D

    OdpowiedzUsuń
  25. W mojej biblioteczce mam i Magiczne Drzewo i całą serię Felix net i nika <3 Bardzo polecam

    Mój blog

    OdpowiedzUsuń

Na komentarze odpowiadam TUTAJ.
Nie uznaję obserwacji za obserwację, ani spamu typu ''Świetny post linkxyzdf.blogspot.com'', takie komentarze będą jak najszybciej usuwane.