29 sie 2014

BACK TO SCHOOL : O organizacji czasu i nauce

Cześć! Dziś przygotowałam dla Was post o organizacji mojego czasu i trochę o metodach na naukę. Tylko trochę, bo tak naprawdę nie lubię się uczyć i wymiguję się jak mogę! Niestety, jest to konieczne, jeśli chcę mieć dobre oceny...



O organizacji mojego czasu i przydatnych rzeczach do planowania
Podstawą dobrej organizacji jest rozplanowanie sobie wszystkiego. Najbardziej przydatne jest to w roku szkolnym, gdy mamy najwięcej rzeczy do zrobienia, a mało czasu. Mi to się również przydało ostatnio, gdy planowałam posty (wcześniej tego raczej nie robiłam). Miałam tyle pomysłów, że wszystko musiałam zapisać. Chciałam też, aby posty pojawiały się systematycznie co 3 dni, dlatego wszystko sobie rozpisałam : kiedy zrobię zdjęcia, kiedy pojawi się dany post, jakie mam pomysły, co muszę jeszcze dodać itp. Przydało mi się to bardzo, a przede wszystkim byłam bardzo dobrze zorganizowana, a posty często były gotowe przed terminem. :)


Przyrządami, które przy planowaniu i organizowaniu się zawsze mi się przydają, to kalendarz, notatnik i jakieś kartki, karteczki. Gdy wiem, że np. 19 września będę pisała sprawdzian z fizyki, zapisuję to w swoim kalendarzu. Jest bardzo przydatny i czytelny, teraz już praktycznie nie wyobrażam sobie szkolnego funkcjonowania bez niego! :)



Jednak częściej używam ''sposobu karteczkowego'', czyli po prostu zapisuję na kolorowej, przylepnej karteczce rzecz, którą mam zrobić, czy też że mam sprawdzian/kartkówkę, i wieszam nad biurkiem. Czasami używam też do tego zwykłej, kolorowej karteczki i wieszam ją za pomocą taśmy klejącej, to też dobry sposób.

Czasami używam notatnika, a gdy chcę się bardzo, bardzo dobrze zorganizować, używam tych wszystkich rzeczy naraz, czasami zapisuję je wszędzie. ;) 
No tak, ale jak to ja, nawet jeśli mam zapisane gdzie tylko się da, że mam sprawdzian, to nie zawsze się na niego nauczę... Ah, leniwa ja! ;)



Kilka moich sposobów na naukę
Pamiętaj, nigdy nie odrabiaj zadań ani się nie ucz zaraz po szkole. Wtedy jesteś najbardziej zmęczony, dlatego wszystko zajmie Ci więcej czasu, niż np. po obiedzie. Zawsze, gdy wracam do domu, najpierw coś jem, potem odpoczywam. W odpowiedniej dla mnie porze zabieram się za to wszystko. Ważne jest znalezienie swojej pory do pracy, dla mnie jest to godzina 17-18, czasami później. Natomiast gdy wiem, że mam więcej nauki, zabieram się za nią wcześniej.

Bardzo ważny dla mnie jest też porządek wokół miejsca, gdzie się uczę, czy odrabiam zadania. O wiele łatwiej jest przecież uczyć się na posprzątanym biurku, niż w bałaganie, prawda? Dlatego zawsze staram się wcześniej posprzątać i wszystko poukładać, a wtedy jest mi o wiele łatwiej.
Gdy odrabiam zadania, często zaczynam od przedmiotu, który lubię, albo wiem, że pójdzie mi z nim szybciej. Oszczędzam wtedy trochę czasu, a na tych trudniejszych rzeczach skupiam się dłużej.

Gdy zapisuję jakieś informacje w szkole, od razu te ważniejsze rzeczy lub nagłówki podkreślam kolorowymi cienkopisami, które są moim niezbędnikiem w piórniku! To bardzo pomaga w nauce, skupiam się wtedy na najważniejszych rzeczach i to właśnie je staram się zapamiętywać. Z podręcznika uczę się rzadko, o wiele bardziej wolę swój zeszyt. Czasami mi się to jednak zdarza, a wtedy mam swój sposób. Staram się czytać jeden dział a potem od razu podsumowanie, tak po kilka razy, czasami wystarcza nawet raz. Przed sprawdzianem w szkole jeszcze raz czytam podsumowanie i wszystko sobie przypominam, po raz setny przeglądam też zeszyt.



To już przedostatni post z serii powrót do szkoły! Kolejnym będą szkolne stylizacje, większość z nich już jest gotowa, także wyczekujcie. :) 

16 komentarzy:

  1. ♡ zapisywanie ważnych dat i kolorowe notatki to moim zdaniem najważniejsze rzeczy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zapisywanie i kolorowanie najbardziej zostaje w głowie. :)

    http://natalla-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię czytać Twojego bloga! Super zrobiony post :) Czekam na kolejny :)

    Czy mogłabyś kliknąć u mnie na blogu w dwa linki pod zdjęciami oraz w baner sheinside? Jest to dla mnie bardzo ważne :) Z góry bardzo dziękuję!!!
    ladygabon.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne sposoby na organizacje i naukę! Również zawsze staram się planować sobie wszystko, co muszę zrobić ;) Ja także często podkreślam wszystkie najważniejsze informacje kolorowymi cienkopisami, a wtedy wszystko łatwiej zapamiętuję :)

    Pozdrawiam
    kikaa-blog.blogspot.com - kliik! ♥

    OdpowiedzUsuń
  5. Zawsze zapisuję daty sprawdzianów i kiedy mam się uczyć. Na klasówki uczę się tylko w weekendy xd

    xxxaleksandraxxx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. bardzo przydatne rady :)) chętnie skorzystam :3
    świetne zdjęcia! :D

    justsayhei.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. również korzystam z większości z tych sposobów, szczególnie z zapisywania sobie wszędzie rzeczy do zrobienia - mam pewność że nie zapomnę ;)

    maffyn.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja również muszę używać kalendarza bądź karteczek, nie umiałabym bez nich funkcjonować. ;) + obserwuję.

    zapraszam: http://qllever.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Hej! Wróciłam do blogowania i postanowiłam reaktywować mojego bloga. Jest to strona o pewnej wokalistce, uczestniczce I edycji "The voice of Poland" - Ewie Szlachcic. Mam nadzieję, że możemy informować się o nowych notkach. Ja jestem stałą czytelniczką Twojego bloga :-) Pozdrawiam, Patrycja!
    http://www.ewaszlachcic.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. też używam kalendarzyka!


    Poklikasz w linki pod zdjęciami w tym poście? : ♔Post - kllik!
    (Wzamian polece Cię w następnym poście, nie oszukuj- ponieważ sprawdzam:* )

    OdpowiedzUsuń
  11. Karteczki i kalendarz zawsze się przydają :-)

    http://weraweronika.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. masz fajną organizację ;)

    pozdrawiam- Steffy, xoxo ;*
    ✿✿pisanepasja.blogspot.com✿✿

    OdpowiedzUsuń
  13. Fajne sposoby, ale w sumie to nie dowiedziałam się niczego nowego, sposoby tak jak na większości blogach. Pozdrawiam ;))

    http://karina-kaarina.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Przydatne porady chętnie skorzystam.

    OdpowiedzUsuń

Na komentarze odpowiadam TUTAJ.
Nie uznaję obserwacji za obserwację, ani spamu typu ''Świetny post linkxyzdf.blogspot.com'', takie komentarze będą jak najszybciej usuwane.