18 lis 2014

TAG szkolny

Pytania wzięte z bloga Dagi, która wymyśliła je razem z koleżanką i tak powstał ten tag.


1. W której klasie jesteś?
Druga gimnazjum. 


2. Jesteś humanistą, czy raczej umysłem ścisłym?
Raczej humanistą, zdecydowanie nie umysłem ścisłym. Nie przepadam za fizyką, nie lubię matematyki, geografia i chemia są okropne. Natomiast język polski bardzo lubię, historię też lubię, choć nie jest to mój ulubiony przedmiot. 


3. Ulubiony nauczyciel?
Hmm, to trudne pytanie i zawsze mam trudności z odpowiedzeniem na nie. Chyba jednak wybiorę panią C. (moją imienniczkę), która uczy języka angielskiego. Ma duże poczucie humoru, jest otwarta na uczniów, opowiada nam o sobie, o życiu...


4. Z jakiego przedmiotu jesteś najlepsza?
W sumie to nie wiem, oceny najlepsze mam chyba z religii, ale nie jestem z niej najlepsza. Może język polski, ale nie zawsze i wszędzie.



5. Czym dojeżdżasz do szkoły?
Chodzę pieszo, zajmuje mi to od 3 do 6 minut. Jednak w przyszłości, gdy pójdę do liceum, to się radykalnie zmieni. Będę wtedy jeździła komunikacją miejską, przez co będę musiała wcześniej wstawać, o około godzinę, jeśli nie więcej. 



6. O której musisz wstać do szkoły?
Wstaję w okolicach godziny siódmej, czasami nawet pośpię do 7:20, ale nie zdarza to się zbyt często. Siódma zero zero w zupełności wystarcza, żebym się zebrała, ogarnęła i zjadła małe śniadanie.


7. Co najbardziej lubisz w swojej szkole?
Musiałabym się nad tym głębiej zastanowić, nie mam pojęcia, co w niej można lubić...


8. Jaki etap szkolny wspominasz najlepiej, a jaki najgorzej?
Najlepiej zdecydowanie ''zerówkę'' i pierwszą, drugą, trzecią klasę podstawówki. Wtedy jeszcze miałam chęć do nauki, byłam bardzo dobrą i przykładną uczennicą. A teraz... szkoda gadać, haha.


9. Co jesz na drugie śniadanie w szkole?
Od końca pierwszej klasy gimnazjum zabieram ze sobą kanapki, najczęściej są to bułki kajzerki z szynką, do tego często dodaję ogórka lubi inne warzywo, w zależności, co jest w domu. Gdy mam 8-7 lekcji biorę też ze sobą jakąś małą przekąskę, np. kawałek obwarzanka lub batonika. Kiedyś w szkole praktycznie nic nie jadłam, nic ze sobą nie zabierałam, jedynie wodę. Na szczęście to się zmieniło. 


10. Jeżeli musiałabyś zostać nauczycielem to jakiego przedmiotu chciałabyś uczyć i w jakim okresie szkolnym?
Zdecydowanie podstawówka, klasy 1-3, albo liceum. W liceum uczyłabym języka polskiego (hahahaha), natomiast w nauczaniu początkowym (takie profesjonalne sformułowanie, a to dlatego, że moja mama uczy właśnie w klasach 1-3) jest jeden nauczyciel właściwie od wszystkiego, tylko oprócz niego jest kilku innych od języków, religii itp., a więc uczyłabym dzieci o wszystkim: przyrody, matematyki, polskiego itd...


11. Jeżeli miałabyś taką możliwość „zmiana 3 rzeczy w szkole” to jakie to były by rzeczy? 
Mniej lekcji, wyeliminowanie techniki i innych zbędnych lekcji, mniej zakazów i nakazów.


12. Jak wyglądałaby szkoła Twoich marzeń? 
Oj, tu to się rozpiszę! :)
Lekcje zaczynałyby się o  8:30, kończyłyby się najpóźniej o 14:10. Najkrótsza przerwa trwałaby 10 minut i byłaby ona tylko jedna, na samym początku. Najdłuższa - 30 minut, przerwa obiadowa; reszta po 15 minut. Uczniowie mogliby wybrać sobie, powiedzmy 13 przedmiotów, na które chcieliby chodzić i ich regularność, w tym 8 obowiązkowych m.in.: język polski (min. 3 razy w tygodniu), matematyka (min. 2 razy w tygodniu), język angielski (min. 2 razy w tygodniu) i WF (min. 2 razy w tygodniu). Lekcje trwałyby 40 minut, oprócz WF (1 godzina).
Nauczyciele byliby młodzi, mili, tłumaczyli wszystko i dobrze nauczali. Nie byłoby zadań domowych.
Budynek miałby 2 duże sale gimnastyczne z nowoczesnym sprzętem i odpowiednio wyposażone sale lekcyjne przypisane do danego przedmiotu. W szkole znajdowałaby się stołówka, w której podawano by posiłki (za darmo), napoje, ciastka, owoce itp.
Ahh, marzenia!



13. Czego najbardziej nie lubisz w szkole? 
Wymagań nauczycieli, nawału prac domowych i sprawdzianów, atmosfery, braku możliwości wyrażenia swojego zdania.


14. W jakich trzech słowach opisałabyś siebie jako uczennicę? 
W miarę grzeczna, schludna, przykładna.


15. Czy udzielasz się w życiu szkoły? W jaki sposób?
Tak, i dzieje się to nierzadko. W tamtym roku pracowałam w szkolnym sklepiku, występowałam na akademiach, śpiewałam w chórze szkolnym na różnych uroczystościach, pomagałam w różnych przygotowaniach do uroczystości, trochę porobiłam w wolontariacie itd. W tym roku zapisałam się do szkolnego koła wolontariatu... Gdy tak pomyślę, to całkiem sporo tego było. ;)


12 komentarzy:

  1. Jeśli przerwy bylyby takie dlugie, to w ciągu tych 5,5 godz lekcji dziennie same przerwy trwalyby ok.1,5 godz.
    Tag nawet fajny, pozdro

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajnie!zrobie ten tag u siebie:)
    Karoliina-kari.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja również jestem bardziej humanistycznym umysłem ;)
    Zapraszam do wzięcia udziału w konkursie!

    http://aldrazek.blogspot.com/2014/11/sheinside-winter-essentials.html

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja również najbardziej chyba pamiętam zerówkę *_* Świetne były te czasy zerówki.
    Obserwuję :)

    http://sztramkowska-joanna.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja najlepiej wspominam czasy gimnazjum, wydarzyło się wtedy bardzo dużo dobrych rzeczy w moim życiu i gdybym miała możliwość cofnięcia się w czasie, wybrałabym właśnie pierwszą gimnazjum bez chwili zastanowienia :)
    Chciałabym chodzić pieszo do szkoły :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Oo lubię ten tag ;3 Może sama się na niego "skuszę" ♥ KLIK-BLOG

    OdpowiedzUsuń
  7. ale super tag xd podpunkt 12 najlepszy! :) moja wymarzona szkoła byłaby podobna do twojej :)

    Pozdrawiamy!
    ♡ Nasz blog (Twins Life) - kliik ♡

    OdpowiedzUsuń
  8. ja też chciałabym się cofnąć do zerówk, haha!

    Pozdrawiamy!
    ♡ NASZ BLOG- KLIKNIJ ♡

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajny tag ;) zapraszam do mnie za wszystko się odwdzieczam; )
    Mój blog-klik

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo podoba mi się post :)
    W wolnym czasie zapraszam do siebie i jeśli blog przypadnie Ci do gustu byłoby mi miło gdybyś zaobserwowała :)
    http://justine-juustine.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Mi by wystarczyło, gdyby w szkole nie było sprawdzianów na ocenę :)

    ☼nikoletta-blog.blogspot.com☼

    OdpowiedzUsuń
  12. tag jest super! Chyba też się na niego skuszę, gdy nie będę miała pomysłu na posta

    OdpowiedzUsuń

Na komentarze odpowiadam TUTAJ.
Nie uznaję obserwacji za obserwację, ani spamu typu ''Świetny post linkxyzdf.blogspot.com'', takie komentarze będą jak najszybciej usuwane.