26 sty 2015

Filmowo-muzyczni (i inni) ulubieńcy ostatnich tygodni

Hejka! :)
Dziś dosyć długi post, ponieważ postanowiłam przedstawić Wam kilka ciekawych filmów, które w ostatnim czasie obejrzałam lub które zapadły mi w pamięć, a obejrzane zostały już jakiś czas temu. Od pewnego czasu wkręciłam się w oglądanie filmów, jak tylko zobaczę jakiś ciekawy w telewizji, oglądam. A kiedyś tak rzadko je oglądałam... Ale żeby nie było nudno, postanowiłam dodać tu także muzykę, znalazłam kilka ciekawych utworów w tym miesiącu. Po zastanowieniu dodałam tu także innych ulubieńców, bo wiem, że lubicie posty z ulubieńcami miesiąca, a kilka ich mam, dlatego postanowiłam dodać też je, żeby nie było zbyt monotematycznie. :) Zapraszam do czytania, zaczynamy oczywiście od filmów. :)


,,Lucy’’
Po obejrzeniu zwiastuna i przeczytaniu, o czym ten film jest, postanowiłam, że koniecznie, ale to koniecznie muszę go obejrzeć! Jest on dosyć nowy, ale w internecie pojawił się szybko. Nie miałam okazji go wcześniej zobaczyć i udało mi się to w Sylwestra (wieczór filmowy). Muszę przyznać, że jest naprawdę świetny, a sam pomysł wydał mi się genialny i interesujący. 
Główna bohaterka, Lucy, zostaje zmuszona do przemytu narkotyków. Do jej brzucha zostają wszyte woreczki z nową substancją, która dostaje się do jej organizmu. Dzięki niej dziewczyna może wykorzystywać coraz więcej procent swojego mózgu, gdy przeciętny człowiek wykorzystuje jedynie 10%. Lucy zaczyna odczuwać wszystko, co się dzieje wokół niej - powietrze, wibracje, ludzi, grawitację... Opanowuje telekinezę, telepatię, kontrolę nad materią i ma niezwykle rozległą wiedzę. Co będzie, gdy dojdzie do 100%? Kto jest ciekawy, tak jak ja byłam, koniecznie musi obejrzeć ten film. Jest naprawdę tego wart, choć zakończenie średnio mi się spodobało.

Moja ocena : 8/10


,,Kraina Lodu’’
Ten film także obejrzałam w Sylwestra podczas wieczoru filmowego. Dużo osób mówiło o tym filmie, że jest fajny, słyszałam też piosenki z niego, które bardzo mi się podobały (Mam tę moc, Ulepimy dziś bałwana) i je sobie czasem śpiewam. No i postanowiłam go obejrzeć. 
Elsa ma moc kontroli nad śniegiem i lodem. Nie potrafi jednak jej do końca opanować. Przez przypadek sprowadza srogą zimę na swoje królestwo. Jej siostra Anna wyrusza w podróż, żeby odnaleźć siostrę i przerwać zimę. Będą towarzyszyli jej Kristoff, przed którym górskie szlaki nie mają tajemnic i jego renifer Sven. Po drodze spotkają przezabawnego bałwana Olafa (moja ulubiona postać), czeka ich wiele niebezpieczeństw...
Typowa bajka dla dzieci, z świetną historią, i oczywiście dobrym zakończeniem. Jednak nie tylko dla dzieci, bo dorośli i młodzież też z tego wiele wyniosą. 

Moja ocena : 7,5/10



,,Chce się żyć’’
Ten film co prawda oglądałam już dawno temu, w maju tamtego roku w kinie. Potem napisałam w tym poście, że film niezbyt mi się spodobał. Ale od jakiegoś czasu po głowie chodziła mi (i nadal chodzi) muzyka z tego filmu - charakterystyczne gwizdanie+gitara (tutaj możesz posłuchać) oraz to (klik). Nadawała opowieści klimatu i pasowała tam idealnie. Bardzo, bardzo mi się podobała. A więc znów przypomniałam sobie historię zawartą w filmie i zastanowiłam się nad nią. 
Opowiada ona o chorym na porażenie mózgowe Mateuszu. Kiedy przyszedł na świat, lekarze wydali na niego wyrok, uznając go za roślinę (pod koniec filmu bohater ''powiedział'' : Ja nie roślina, co mnie bardzo wzruszyło). Jednak rodzice chłopca wierzyli, że pomimo problemów z komunikacją syn ich rozumie i jest sprawny intelektualnie. Później los sprawia, że musi rozłączyć się z rodziną i trafić do specjalistycznego ośrodka. Sytuacja Mateusza zmienia się, kiedy do placówki trafia młoda wolontariuszka, a on przyciągnie uwagę lekarki, która pracuje nad eksperymentalnymi metodami leczenia.
Dobrze, że pomimo tylu przeszkód dla bohatera film się dobrze skończył, prawie się popłakałam, a to naprawdę wiele. Nie jest on jednak dla wszystkich, niektórzy mogą go wyśmiać, inni są zbyt słabi emocjonalnie, jeszcze inni nie zrozumieją przekazu i o co w tym wszystkim chodzi. 
     Moja ocena : 8/10


W opisach filmów pomagał mi filmweb.
Muzyka : 
Numer jeden tego miesiąca. Ta piosenka bardzo przypadła mi do gustu. Na początku, gdy słyszałam ją w radiu, za każdym razem myślałam, że refren to ''cookies'' (ach, ty żarłoku), ale nie pasowało mi to do reszty tekstu... Wpisałam słowa do wyszukiwarki i oto znalazłam : 

ECHOSMITH - COOL KIDS

HOZIER - TAKE ME TO CHURCH

KYLE WESLEY & DANI JAYDE - WHEN THE DARKNESS COMES (cover)

Inne :
Kolejny ulubieniec, już przedostatni to... KAPCIE! Nie spodziewałabym się po sobie, że je tutaj dodam, a jednak. Musiałam! Są tak wygodne, mięciutkie, cieplutkie.... Najlepsze! Dostałam je pod choinkę i od tej pory rzadko kiedy w nich nie chodzę. Świetny prezent, dodatkowo bardzo ładnie wyglądają, może jakoś nie nadzwyczajnie, ale mi się bardzo podobają. :)

Kategoria, która w moich ulubieńcach nigdy się nie pojawiła to aplikacja. A że niedawno odkryłam bardzo fajną, postanowiłam Wam ją przedstawić. Nie miałam w co grać, a że ta gra znajdowała się na jednym z wyższych miejsc w rankingu, zainstalowałam ją, mimo że mnie nie przekonywała, podobała mi się tylko ikonka. A że ludzie ją chwalili, zaryzykowałam. I słusznie! Wygląd aplikacji bardzo, bardzo mi się spodobał - ta prostota i kolory. Po kilku pierwszych graniach - eee, jakaś słaba. Ale potem się bardzo wciągnęłam. Zbierałam cukierki, unikałam kolców, wykonywałam zadania. Odkryłam jaskinię i park, oraz miejsce kupowania innych ptaków. Posiadacze tejże gry na pewno już wiedzą o czym mówię. DON'T TOUCH THE SPIKES, czyli ''nie dotykaj kolców'' na polski. Grałam w nią już ponad 430 razy, nie licząc jaskini i parku, odblokowałam około 23 ptaków, wykonałam 39 zadań. I gram nadal! :)
Bardzo napracowałam się nad pisaniem tego posta, zajęło mi to ponad 3 godziny, także mam nadzieję, że to docenicie. :)

18 komentarzy:

  1. ooo uwielbiam Hoziera! <3

    Pozdrawiam- Steffy♡
    MÓJ BLOG - kliknij tu!

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetni ulubieńcy :)
    http://weronika-werciia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam film Lucy i co jakiś czas sobie go odświeżam :))
    super tu u ciebie i na pewno będę częsciej zaglądał !

    www.casper-fashion.blogspot.com nowa stylizacja :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten film ''Lucy'' chciałam obejrzeć już od chwili, gdy pojawił się w kinach, ale niestety aż do teraz nie miałam okazji :( Krainy lodu również nie oglądałam. Miałam jechać do kina, ale się rozchorowałam xd
    Mam nadzieję, że niedługo je obejrzę! Pozdrawiam ♥

    ♦ Julia Blog – NOWY POST I ROZDANIE KLIK ♦

    ♥ Mój kanał a na nim nowy filmik KLIK ♥

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie oglądałam Lucy, ale chętnie zrobię to w najbliższym czasie. W grę też grałam:-) uzależnia!
    Mój blog - kliknij

    OdpowiedzUsuń
  6. Chce się żyć i Krainę lodu już oglądałam, a teraz zmotywowałaś mnie i obejrzę Lucy :)

    Zapraszam!
    By-Lolka.blogspot.com - klik!

    OdpowiedzUsuń
  7. Karaina lodu <3 Luby ogladałąm liczyłam na wiecej nie zachwycił mnie.
    Jesteś cholernie śliczna !

    Mój blog
    Jeżeli możesz kliknij tutaj :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo lubię tego typu posty. "Take me to Church" usłyszałam ostatnio w radiu i od razu się zakochałam! :)

    duo-jessie.blogspot.com <-- KLIK

    OdpowiedzUsuń
  9. Czytałam "chce się żyć" i zapewniam że książka jest mega! polecam :)

    izilleys.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Super zdjęcia. Ciekawy post :D

    http://domadomcia6.blogspot.com/
    pozdrawiam!!!

    OdpowiedzUsuń
  11. Też na telefonie grę "Don't touch the spikes", jest świetna :)
    I fajne papucie :D

    Bloguj z Karoliną - zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Szczerze? Wpadłam na twojego bloga przypadkowo. Przeczytałam ten post i wiem, że przeczytam parę wcześniejszych postów.
    Z filmów które dałaś to obejrzałam Lucy oraz Krainę Lodu :) Co do muzyki, znam te kawałki i je lubię. Ale na pewno piosenka Hozier jest najlepsza i nie tylko w jego wykonaniu, cover Ed'a jest super!

    http://pozeracz-ksiazekk.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Mam zamiar obejrzeć Lucy :)
    http://blog017.blogspot.com/2015/01/with-cup-of-hot-tea.html

    OdpowiedzUsuń
  14. "Kraina Lodu" - moja ulubiona! <3

    OdpowiedzUsuń

Na komentarze odpowiadam TUTAJ.
Nie uznaję obserwacji za obserwację, ani spamu typu ''Świetny post linkxyzdf.blogspot.com'', takie komentarze będą jak najszybciej usuwane.