2 sty 2015

Książki godne polecenia #2

Cześć! Dziś po raz drugi przychodzę do Was z postem o książkach godnych polecenia. Takie notki miały pojawiać się mniej więcej co miesiąc-dwa, ale niestety nie umiałam się zebrać, żeby to napisać. Wymyśliłam jedynie poszczególne kategorie, jakie Wam chcę przedstawić, ale do każdej czegoś mi brakowało. Jak tylko znalazłam, zabrałam się za pisanie! Tak więc dziś poczytacie sobie o popularnych książkach młodzieżowych (początkowo miało być ''zagraniczne'', takie też są).
Takich czytam ostatnio najwięcej; przypuszczam, że połowa z Was w większości sięga właśnie po takie.
Pierwszy post w tym roku jest właśnie o takiej tematyce, gdyż stwierdziłam, że jest tu naprawdę o tym mało, a że jestem wielkim molem książkowym, postanowiłam to zmienić. Dlatego będę się starała, aby było tu tego coraz więcej i więcej. Oczywiście nie tylko będzie o książkach, o to martwić się nie musicie. ;)
Zostawiam Wam jeszcze link do poprzedniego posta z tej serii - Książki godne polecenia #1 - w którym przedstawiłam Wam 3 powieści przygodowe. :)




,,Intruz’’ Stephenie Meyer
O tej książce słyszałam wiele; pewnie dlatego, że Autorka napisała także bestsellerową sagę ,,Zmierzch’’. A gdy zdecydowałam się po nią sięgnąć, nie wiedziałam, czego się spodziewać. Kiedy zaczęłam ją czytać, sposób pisania i sama treść nie kojarzyła mi się ze Stephenie Meyer i chwilami zapominałam, że to ona ją napisała. Powieść była o wiele lepsza od tamtej sagi i zupełnie inna, chociaż tu też nyło sporo o miłości. Przede wszystkim jest to książka przyszłościowa, czyli opowiada o przyszłości naszej planety lub co mogłoby się z nią stać (innym przykładem są Igrzyska Śmierci).
Świat się zmienił, nie należy już do ludzi. Teraz Ziemię zamieszkują istoty zwane duszami, które przejęły kontrolę nad prawie całą ludzką populacją. Jednak  niektórym udało się tego uniknąć. Tropią ich Łowcy, nowi stróże prawa. Trafili na ślad dwudziestoletniej Melanie. Podczas ucieczki dziewczyna rzuca się do szybu windy, chcąc uniknąć stania się jedną z dusz. Niestety (albo i stety) udało jej się przeżyć. Do jej ciała wszczepiona została kolejna dusza - Wagabunda. Jej zadaniem jest przeszukanie pamięci Melanie i odnalezienie informacji o tym, gdzie przebywa reszta rebeliantów. Ku zaskoczeniu duszy, dziewczyna wcale nie odeszła. Słyszy jej myśli i podsuwa Wagabundzie obrazy wspomnień. Najczęściej pojawia się w nich chłopak imieniem Jared, który nie daje jej spokoju. Dusza zakochuje się w mężczyźnie i postanawia go odnaleźć... 
Widzę, że sporo się rozpisałam, dlatego powiem jeszcze od siebie tylko tyle, że mi książka spodobała się bardzo i serdecznie Wam ją polecam! :)



,,Dary Anioła : Miasto Kości’’ Cassandra Clare
Nie mogliście nie słyszeć to tej książce. Było o niej głośno, zresztą nie dziwię się temu, bo przedstawiona historia jest naprawdę wciągająca. Gdy zaczęłam ją czytać, byłam zafascynowana. Autorce udało się stworzyć kolejny, nowy książkowy świat i to jeden (jak dla mnie) z lepszych! Podziwiam panią Clare i to bardzo. Powieść, tak jak wszystkie w tym zestawieniu, jest z gatunku fantasy. Tysiące lat temu Anioł Rajzel zmieszał krew ludzi z krwią aniołów i stworzył nową rasę - Nefilim. Jednym z nich jest Jace, który przypadkiem spotyka Clary, która, jak się okazuje, również ma w sobie krew Nocnych Łowców, a o czym dowiaduje się zupełnie przypadkowo. Zauważa demony i Nefilim, potem jej dom zostaje zdemolowany przez jednego z demonów. I tu zaczyna się jej przygoda z przeznaczeniem. Książka mnie zauroczyła, na pewno jest wyjątkowa i warto po nią sięgnąć, nawet jeśli nie lubicie fantasy. Dzięki takim książkom przekonuję się do tego gatunku, może i Wy się przekonacie? :)
Widziałam też kawałek filmu, ale on w porównaniu z powieścią to jest jakaś żałosna produkcja, a aktor grający Jace'a  jest (przynajmniej dla mnie) za brzydki na tę rolę.
A o reszcie książek z tej serii mogłyście przeczytać w poście o letnich ulubieńcach 2014, taką krótką wzmiankę.





,,Dotyk Julii’’  Tahereh Mafi
''Dotyk Julii'' to książka trochę podobna do ''Intruza'', którego przedstawiłam powyżej, przez to, że również jest o przyszłości Ziemi, lub tego co mogłoby się z nią stać. Jak pisałam w poście o TYCH ulubieńcach, zakupiła mi (i nie tylko mi oczywiście) ją Pani bibliotekarka, bo akurat miała fundusze na zakup nowych książek. Na moje nieszczęście pomyliła się i zamówiła 1 i 3 część, jej... Za jakiś czas ma zamówić część 2, a ja nie mogę się doczekać, bo powieść była świetna.
Nikt nie wie, dlaczego dotyk Julii zabija. Bezwzględni przywódcy Komitetu Odnowy chcą wykorzystać moc dziewczyny, aby zawładnąć światem. Julia jednak po raz pierwszy w życiu się buntuje. Zaczyna walczyć, bo u jej boku staje ktoś, kogo kocha. 
Na początku trochę irytowało mnie to, że prawie na każdej stronie znajdowały się jakieś przekreślenia, nie czytałam żadnej powieści z przekreśleniami w środku. Ale dzięki temu łatwej było poznać uczucia dziewczyny i jej myśli. A liczy się treść, a ona była fenomenalna. Bardzo spodobał mi się świat wymyślony przez Autorkę i sama opowieść. Nie chcę za bardzo zdradzać Wam fabuły, właściwie wszystko przekazane jest w opisie, który mogliście przeczytać powyżej. Naprawdę polecam Wam tą książkę, nie pożałujecie! :)


Czytałyście którąś z powyższych książek?
Chcielibyście więcej postów z tej serii?

24 komentarze:

  1. mam w planach przeczytać "intruz'a" :) Wszystkiego dobrego w Nowym Roku:*

    Pozdrawiamy!
    ♡✿ Twins Life. [KLIK] ✿♡

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie czytałam jeszcze żadnej z nich ale ostatnio zastanawiałam się nad kupnem właśnie ,,intruz''...:)

    http://joanne-bloog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja właśnie po takie ostatnio w ogóle nie sięgam, nie trafiają do mnie, może po trochu też są zbyt mało poważne :) Ale np. Intruza czytała moja mama i była zachwycona :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Dwie pierwsze czytałam i uwielbiam! A trzecią planuję przeczytać, bo przyjaciółka mi poleciła:)

    http://juulyblog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. PLanuję przeczytać ta pierwszą :) Trzymaj kciuki
    Zapraszam w wolnej chwili do mnie, jeśli przypadnie do gustu miło by było jakbyś zaobserwowała :
    http://klaudia-duczek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Intruza przeczytałam krótko po wydaniu i jest to na pewno jedna z moich ulubionych! <3

    OdpowiedzUsuń
  7. Właśnie jakiś czas temu natknęłam się na książkę Dotyk Julii i bardzo mnie zaciekawiła, jednak na święta dostałam taki zapas książek, że muszę powstrzymać się z kupnem nowych :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Miasto Kości jest wspaniałe, strasznie mnie wciągnęło :)
    zapraszamm♥
    http://madeline-girl.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie słyszałam o tych książkach, postaram się choć jedną z nich przeczytać :)
    http://przyszopceuszatych.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Ostatnia książka mnie zaciekawila chyba przeczytam ;)
    Zapraszam do mnie , obserwuje :D
    www.greenpinkandcafe.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. nie znam żadnej z tych książek, ale po przeczytaniu opisów uważam, że chyba nie moja tematyka. :))

    OdpowiedzUsuń
  12. świetny post:)
    blog też ładnie prowadzisz :)
    dużo sukcesów życzę :)
    zapraszam do mnie :)
    może zaobserwujesz?
    bedzie mi bardzo ale to bardzo miło :* pozdrawiam :*
    http://meeaningoflife.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie czytałam tych książek, bo z tego, co czytam, nie jest to tematyka, która mnie interesuje. Choć ostatnio sięgnęłam po trylogię "Niezgodna", co samą mnie nieco zdziwiło, ale nie żałuję :)

    OdpowiedzUsuń
  14. nie mam żadnych z tych książek.. jeszcze...

    pastelovoo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. świetne książki *-*

    mogłabym wiedzieć jaka jest nazwa tego designu, czy zrobiłaś go sama?
    i jeśli mogłabyś powiedzieć jak nazywa się ten font, którym u ciebie pisze "obserwatorzy,popularne".
    byłabym wdzięczna, ponieważ szukam go od dłuższego czasu i nigdzie nie mogę znaleźć nazwy tej czcionki :(

    z góry dziękuję :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Design zrobiłam sama, napisane jest to także pod ''O mnie''. ;)
      Czcionka nazywa się Tamoro Script Personal Use Only, pobrałam ją z dafon.com, tam możesz znaleźć podobne i wiele innych. :)

      Usuń
    2. dziękuję :)
      tak, wiem, przeczytałam, ja niestety nie potrafię zrobić żadnego designu, a kody html to dla mnie czarna magia :( najbardziej interesuje mnie to, w jaki sposób zrobiłaś tak ładny pasek boczny :) nie musisz odpisywać, ale może będzie to dla Ciebie inspiracja do napisania kolejnego posta? chętnie przeczytam :) i jeszcze raz dzięki :)

      Usuń
    3. Dla mnie to też kiedyś była czarna magia, ale wkurzyło mnie to, że musiałam się cały czas prosić kogoś o design, a i tak ta osoba nie spełniała nigdy moich oczekiwań.ń. Daltegogo po prostu wszystkiego się nauczyłam i teraz to nic trudnego. :)
      Za jakiś czas pojawi się post z kodami HTML i CSS i jak sobie z nimi radzić, w tym także mój sposób na ten pasek boczny. Wszystko już gotowe, jedynie szukam dobrego terminu na dodanie, bo cały czas mam coś innego do napisania. ;)

      Usuń
  16. pierwsza ksiazke chcialam przeczytac, ale nie bylo okazji :(

    http://kamoop.blogspot.com <-klik

    OdpowiedzUsuń
  17. Przeczytałam Miasto kości, a teraz szukam po bibliotekach dalszych części. Jace i Clary <3
    Nominowałam twój blog do LBA! :) Szczegóły na moim blogu:
    http://l-jak-lidia-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. jeszcze żadnej nie czytałam :)
    robotkidreamer.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Tych książek nie miałam okazji przeczytać.Jednak do ciekawych książek zaliczam ostatnio przeczytaną prze ze mnie książkę Adama Amblera "Seksturysta" książka skandaliczna, lekko pikantna ukazująca całkiem inaczej turystykę. Poniekąd 50 twarzy Greya po polsku.

    OdpowiedzUsuń

Na komentarze odpowiadam TUTAJ.
Nie uznaję obserwacji za obserwację, ani spamu typu ''Świetny post linkxyzdf.blogspot.com'', takie komentarze będą jak najszybciej usuwane.