9 lut 2015

Okularnica

Postanowiłam, że poruszę temat… okularów. Tak, dobrze czytacie. Pomyślałam, że jeśli niektóre vlogerki i blogerki mówią/piszą o swoim aparacie ortodontycznym, to ja mogę napisać o okularach. Może to głupi temat, może beznadziejny, może dziwny, może bezsensowny i niepotrzebny, ale dla mnie samej to dosyć ważna sprawa. Może jakąś osobę zmotywuje to do przezwyciężenia siebie i noszenia ich?


Zacznę od początku, bo tak będzie mi najłatwiej.
Jak niektórzy mogą pamiętać, pod koniec września pojechałam do okulisty. Czułam, że mój wzrok znacznie się pogorszył i musiałam mrużyć oczy, żeby coś zobaczyć. Nie nosiłam wtedy też okularów, co przyczyniło się do jeszcze większego pogłębienia mojej wady. Co prawda wada prawego oka nie pogłębiła się bardzo, jedynie z -0,25, do -0,75. Niestety z drugim było gorzej, wada urosła do -2,25. Okulistka kazała mi nosić cały czas okulary, od czasu gdy wymienię sobie szkiełka. Na moje nieszczęście (a może szczęście?) zaraz po wizycie pojechaliśmy do optyka, szkiełka szybko zostały zmienione. I od tej pory miałam nosić okulary cały czas. Broniłam się przed tym, a do szkoły ich nie zakładałam. Dopiero po przeczytaniu posta u jednej blogerki, że jej też pogorszył się wzrok i musi nosić okulary, gdy zaczęła się w nich pokazywać, przekonała mnie do tego. Od tej pory noszę okulary prawie cały czas, zdejmuję je do snu, kąpieli, na WF itd. Co jakiś czas robię sobie chwilową przerwę od nich, bo okulistka mówiła, że przy tak dużej różnicy pomiędzy wadą jednego oka a drugiego mogę mieć zawroty głowy, może mnie ona boleć i mogę źle się czuć. I tak się dzieje, ale najgorzej nie jest.  Może za jakiś czas sprawię sobie soczewki, lub zdecyduję się na ich stałe noszenie, ale na razie boję się ich zakładania, więc odpuszczam.

Dlaczego napisałam to wszystko? Chciałabym zachęcić Was wszystkie do tego, abyście nie wstydziły się nosić aparatu ortodontycznego/okularów, czy też innej rzeczy, która koryguje i która ma Wam pomóc. Na przykład mój kolega z klasy ma nosić aparat słuchowy, ale się tego wstydzi i często go nie zakłada. Nauczyciele wciąż mu o tym przypominają, a on swoje. A przecież to dla jego dobra i po to, żeby lepiej słyszał.

Ja dzięki okularom i nowym szkiełkom w nich widzę o wiele lepiej, czuję się trochę jakbym odzyskała wzrok! Kolory stały się wyraźniejsze, słowa na tablicy do odczytania, twarze ludzi do zobaczenia, wszystkie detale do poznania, świat wokół mnie ożył i stał się piękniejszy! Dlatego zachęcam Was do tego, nie wstydźcie się i pokazujcie się w okularach! :) 


Nosicie okulary, aparat ortodontyczny czy też inną, korygującą rzecz?

31 komentarzy:

  1. Bardzo ładnie wyglądasz w okularach :) Ja powinnam nosić aparat na zębach, ale uważam, że i tak nie jestem ładna, więc w aparacie wyglądałabym masakrycznie... A co do okularów to u optyka jedne bardzo mi się spodobały i fajnie w nich wyglądałam, a że nie mam wady wzroku, to niedługo kupię sobie zerówki :3

    Pozdrawiam!

    ♥ JULIA BLOG – Najnowszy post z walentynkową sesją! KLIK ♥

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja nie mam wady wzroku, całe szczęście :) Może aparat za rok, ale nie wiem czy dam radę z nim wytrzymać.
    http://perlley-suzanna.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja nie noszę okularów, chyba że przeciwsłoneczne :D
    Julajulia.blogspot.com-mój blog [KLIK].

    OdpowiedzUsuń
  4. Też noszę okulary, nie ukrywam, że widzę w nich lepiej jednak zdecydowanie wolę chodzić bez niech lepiej czuje się pod względem wyglądu. :)

    swiatmarzycielki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja mam aparat ortodontyczny i powiem szczerze, że na prawdę bardzo go polubiłam :3 a w okularach wyglądasz prześlicznie ❤️
    maddie-madzia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja też nienawidzę moich okularów, noszę je tylko na lekcjach w szkole, żeby widzieć co jest na tablicy.

    zapraszam do mnie-klik

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja mam okulary, ale je uwielbiam. :) Przyzwyczaiłam się do nich i cały czas w nich chodzę.
    ♡ jestemfolta.blogspot.com ♡ - klik!

    OdpowiedzUsuń
  8. Okulary nosiłam od 2 klasy szkoły podstawowej, dopiero w tamtym roku zdecydowałam się na soczewki. Nie musisz się obawiać ich zakładania czy zdejmowania, to nie boli. Faktycznie początki są trudne, ale z każdym dniem jest coraz lepiej i soczewki będziesz zakładała coraz szybciej, warto spróbować! :) Aparat ortodontyczny również noszę od kilku miesięcy.
    Cieszę się, że zdecydowałaś się na noszenie okularów, na pewno dobrze wpłynie to na Twój wzrok. W okularach jest Ci bardzo ładnie, naprawdę! :)

    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja noszę aparat ortodontyczny i już nie mogę się doczekać aż będę miała piękne, proste zęby :)

    www.fotoinigi.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Nosiłam kiedyś aparat i był moją dumą, a kiedy mi go zdejmowali to ryczałam jak głupia, bo tak się z nim zżyłam! Mam też wadę wzroku i powinnam nosić okulary, ale moja okulistka wciąż przekłada to na kolejne wizyty... Bóg wie czemu?!

    Mój blog- ultradefenceless

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja mam dużą wadę wzroku i noszę okulary przeszło od dziesięciu lat. Szczerze mówiąc jak je widzę to mam ochotę nimi rzucić- zdecydowałam się na małe rozstanie i wymieniłam je na soczewki. Najgorsze są początki ale sama się zdziwisz jak proste jest ich użytkowanie ;)
    Pozdrawiam :*

    http://totalniementalna.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja zakładam okulary do oglądania telewizji i korzystania z laptopa. A aparat ortodontyczny będę nosić, ale na szczęście tylko na dół :)

    ♥happiness-29.blogspot.com♥

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja ostatnio zmieniłam oprawki od okularów. W noszeniu okularów nie ma nic dziwnego. :)

    Zapraszam do mnie :)
    malinowe-ciasto.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja różnie - raz okulary a raz soczewki i wiem, że dzięki tym rzeczą widzę lepiej więc cieszę się że je mam/noszę :D
    izilleys.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja nosiłam kiedyś soczewki, ale zmieniłam na okulary. Są o wiele wygodniejsze :)
    Mój blog - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  16. bardzo ładnie Ci w okularach :)

    http://gold-cherry-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. ładnie Ci w okularach :) ja nie mam wady wzroku a aparatu też nie noszę :)

    http://olcik-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Moja siostra od pierwszego roku życia musiała nosić okulary. Jak dla mnie to nic strasznego nosić okulary, przecież to jest jak dodatek. Moim zdaniem bardzo ładnie w nich wyglądasz ;)
    Co do reszty bardzo spodobał mi się Twój blog, przede wszystkim Twój sposób pisania oraz zdjęcia.
    Koniecznie zostawiłam obserwację i będę czekać na kolejne posty :)
    www.niekontrolowanee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Nie ma się czego wstydzić! To normalna, ludzka rzecz. Ja noszę aparat ortodontyczny od 10 lat i przyzwyczaiłam się do niego, a nawet polubiłam :) A Twoim plusem jest to, że ładnie w nich wyglądasz, głowa do góry! :*
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  20. Świetnie wyglądasz w okularach:) Ja noszę od podstawówki i moim zdaniem o wiele lepiej wyglądam z okularami niż bez:) Okulary w pewien sposób dodają uroku tak samo jak np aparat ortodontyczny:)
    http://xsomething-positivex.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. ja na szczęscie nie muszę chodzić w okularach, ale uważam, że to nic złego, teraz wiele osób je posiada. :)
    a co do aparatu, to tak, nosiłam przez dobre kilka lat.. ;/ ;)

    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  22. Nosze i aparat i okulary. :)
    Świetny post. :)

    Zapraszam do mnie. :3
    http://dianaashe.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. noszę i aparat i okulary:) fajny pomysł na posta!

    Pozdrawiamy
    ♡✿ Twins Life. [KLIK] ✿♡

    OdpowiedzUsuń
  24. noszę okulary i nie wstydzilam sie ich w ogole, wazne zeby dobrac takie w ktorych dobrze sie czujemy :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Mnie okulary się podobają, gdybym miała je nosić to prosiłabym o typ "kocich" lub kujonki z przezroczystymi ramkami :)
    ♥ blog

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi kujonki niestety niezbyt pasują. :(

      Usuń
  26. Masz źle dobrany kształt okularów i oprawki optycznie zmniejszają Ci oczy, ale w sumie to rzecz gustu :). Co do pogłębiania wady się nie zgodzę. Myślę, że wzrok pogorszył Ci się dlatego, że nie ćwiczyłaś oka. Jak ponosisz okulary, oko nie będzie ćwiczyło i twój wzrok pojedzie w dół. Zdania okulistów są w tej sprawie podzielone, ale z własnego doświadczenia wiem, że lepiej ich nie nosić i ćwiczyć (np. chodząc po domu z zakrytym jednym okiem) a wada się nie pogłębia. Ale to dość dyskusyjna sprawa.
    dont-benormal.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  27. Patrząc na Twoją twarz widziałam bym Cię w innych okularach, aczkolwiek ważne abyś Ty czuła się w nich dobrze :). Teraz wiele osób inwestuje w bardziej designerskie oprawki, albo w ogóle rezygnują z nich na rzecz soczewek. W każdym bądź razie chodzi o to aby dobrze widzieć i aby korygować wadę :). Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Na komentarze odpowiadam TUTAJ.
Nie uznaję obserwacji za obserwację, ani spamu typu ''Świetny post linkxyzdf.blogspot.com'', takie komentarze będą jak najszybciej usuwane.