18 mar 2015

Film ''Bogowie'' - krótka recenzja

Jakiś czas temu miałam okazję zobaczyć popularny polski film pt. ''Bogowie''. Moja koleżanka bardzo go zachwalała, mi także przypadł do gustu. Jeśli jesteście ciekawi mojej opinii o nim, zapraszam do czytania. :)


Oparta na faktach filmowa opowieść o młodym Zbigniewie Relidze, który w latach 80-tych dokonał pierwszego w Polsce udanego przeszczepu serca. Przeprowadzona przez niego operacja to nie tylko medyczne osiągnięcie, które pozwoliło uratować życie tysięcy pacjentów. Wyjmując serce z ludzkiego ciała, Religa przełamał moralne, kulturowe i religijne tabu. Kilka dekad temu transplantacja serca była według powszechnej opinii działaniem wbrew naturze.
Scenariusz opowiada o dwóch latach z życia Religi, gdy opuszcza Warszawę i obejmuje własną klinikę w Zabrzu. Nie zdecydował się na nią od razu, jednak wiara w postęp i własne umiejętności jest jednak zbyt nęcąca. Wkrótce, w rozsypującym się budynku kliniki, staje nie tylko profesor, ale i grupa młodych lekarzy.


Każdy, kto po przeczytaniu opisu stwierdził, że to nudne, że to pewnie jakiś kolejny nieciekawy dokument, to się bardzo myli. Co prawda jest to dramat i biografia w jednym, ale pojawiało się tu także wiele śmiesznych momentów (poniżej zbiór ciekawszych cytatów, są też śmieszne), które przełamywały powagę filmu i wydarzeń.
Dzięki temu filmowi wiele osób mogło poznać historyczną osobę Zbigniewa Religi, nawet jeśli wcześniej o nim nic nie słyszało. Ja słyszałam niewiele, a po seansie wiedziałam już o wiele więcej. Tomasz Kot świetnie wcielił się w postać profesora, aż go nie poznawałam. Wcale nie odczuwałam tego, że on tylko gra. Co jeszcze bardziej przemawia za świetnymi umiejętnościami Kota i tego, że słusznie został do tej roli wybrany. Postać była jak żywa, przedstawiono także słabości profesora - nadużywanie alkoholu i papierosów, pojawiło się też sporo przekleństw. Lecz to tylko kolejny plus - dzięki temu osoba była autentyczna i przekonująca.
Przede wszystkim to nie jest film dla każdego. Jeśli macie słabe nerwy, nie cierpicie widoku krwi i mdlejecie, gdy tylko zobaczycie jej małą kropelkę, to zdecydowanie Wam nie polecam. Bo tutaj możemy zobaczyć, jak chirurg ''od tak'' rozkraja ciało, jak wyjmuje serce, wnętrzności ludzkie i tym podobne. Mnie to trochę zdziwiło, aż tylu takich ujęć się nie spodziewałam (jak oni to zrobili? Przecież nie rzeczywiście...). Ale to dzięki temu było to bardziej realne, jak gdyby te wszystkie operacje były robione naprawdę, a nie tylko udawane. Nie jest też dla każdego z tego powodu, że jest poważniejszy, nie żadna komedia, coś do pośmiania się (chociaż momentami tak), lecz jest to film o wydarzeniach historycznych i bardzo ważnych. Tylko dla choć trochę dojrzałych i myślących ludzi.

Jednak, jak dla mnie, ten film idealnym nie był. Jakby niedokończony, brakowało mi lepszego przedstawienia postaci, chyba zostały też pewne fakty pominięte. Czułam, jakby czegoś tutaj brakowało, jak gdyby był niepełny. Zakończenie jakby ucięte, akurat w takim momencie. A ja bym chciała go nadal oglądać, mimo że wcześniej co jakiś czas patrzyłam na zegarek i oczekiwałam końca. A tu takie niespodziewane ucięcie...
Mimo to wystawiam mu wysoką ocenę, oby więcej takich polskich produkcji! :)

Moja ocena : 8/10


Źródło opisu filmu : dwa pomieszane opisy i coś ode mnie
Źródła zdjęć : fanpage filmu ''Bogowie'' na fb oraz filmweb
| Kilka moich ulubionych cytatów z filmu. |
Oglądaliście ten film? Jak Wam się podobał?


PS. Przypominam, że nadal możecie wypełniać ankietę dotyczącą bloga - tutaj macie link. Jej podsumowanie pojawi się w następnym poście, także macie czas do 22 marca, czyli niedzieli. (Później odpowiedzi również można przesyłać, ale nie pojawią się już w podsumowaniu.)

22 komentarze:

  1. Nie oglądałam tego filmu, ale niedługo zamierzam go obejrzeć ;)

    Klikniesz w link Sheinside w tym poście? KLIKKlik

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetna recenzja ;) Nie oglądałam tego filmu. ;)
    Zapraszam: Mój blog-klik!

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie widziałam jeszcze tego filmu, ale będę musiała w najbliższym czasie go obejrzec :)


    NOWY POST NA FABRYCE MIĘTY KLIK! :))

    OdpowiedzUsuń
  4. Oglądałam film i na prawdę bardzo mi się podobał, chociaż to zupełnie nie jest gatunek, który preferuję.
    W tym filmie zdecydowanie najbardziej doceniam grę Kota. Nawet jak chodzi i trzyma ręce w górze- to robi to w dokładnie ten sam sposób, co Religa. :)

    Mój blog- ultradefenceless

    OdpowiedzUsuń
  5. Byłam na tym w kinie i bardzo mi się podobał. :)

    ♥ Diana Ashe KLIK! ♥

    OdpowiedzUsuń
  6. ja chyba sie w koncu za niego zabiore :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. @ właśnie w bibliotece nie ma już "Lalki", widocznie większosc ja teraz przerabia. Może koleżanka pozyczy mi wydanie lepszą czcionką :)

      Usuń
  7. świetny film, też polecam heh! :*

    Pozdrawiamy cieplutko
    ♡✿ Twins Life. (klik)✿♡

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie oglądałam,ale chyba to zrobię :*
    Zapraszam do mnie ; sarajanikblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie oglądałam tego filmu, ale chyba trzeba to nadrobić :)

    http://weraweronika.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie widziałam tego filmu. Będę musiała nadrobić zaległości :)

    Obserwuję! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Póki co nie oglądałem tego filmu, ale już od dawna planuję go zobaczyć. :D
    bgrenda.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie słyszałam nawet o tym filmie, ale nie lubię takich gatunków :)
    Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
  13. O filmie słyszałam, ale nie oglądałam :P
    Zapraszam http://moja-orginalna-bajka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie oglądałam, ale słysząc na temat tego filmu świetne recenzje :)

    22-ffashion.blogspot.com - klik :)

    OdpowiedzUsuń
  15. oglądałam i osobiście mi się bardzo podoba ten film :D

    Pozdrawiamy cieplutko
    ♡✿ Twins Life. (klik)✿♡

    OdpowiedzUsuń
  16. Jeszcze nie oglądałam, ale ja do takich filmów muszę się nastawić ;)

    http://szafa-inspiracji.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Oglądałam ten film, ale jakoś nie do końca przypadł mi do gustu. Spodziewałam się czegoś lepszego, jednak w kilku miejscach mnie rozbawił, czego zupełnie się nie spodziewałam. Zwłaszcza tekst o świni :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie miałam okazji obejrzeć tego filmu :) Świetna recenzja :* +Obserwuje
    W wolnej chwili zapraszam do mnie :)
    wikaaa-wika.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. my chyba mieliśmy na to jechać z klasą, ale coś nie wyszło :/
    http://karik-karik.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. Słyszałam dużo pozytywnych recenzji na temat tego filmu. :)
    ∆Mój blog∆ klik

    OdpowiedzUsuń
  21. Oglądałam film, szczerze nie zachwycił mnie nie było ,,wow" ale to jest moje zdanie :)
    http://raspberrypaulinaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Na komentarze odpowiadam TUTAJ.
Nie uznaję obserwacji za obserwację, ani spamu typu ''Świetny post linkxyzdf.blogspot.com'', takie komentarze będą jak najszybciej usuwane.