30 mar 2015

TAG : 11 problemów książkoholika

Dzień dobry! Dzisiaj przychodzę do Was z tagiem. Jednak nie martwcie się, nie jest on tym, który znajdziecie na każdym blogu, gdzie byście nie zajrzeli. Znów trafiłam nie niego przypadkowo, aż się zdziwiłam, że wcześniej nigdzie go nie zobaczyłam. Pewnie jest to spowodowane tym, że młodzież coraz mniej czyta, niestety. A ja Was do tego gorąco zachęcam, książki to wspaniali przyjaciele, którzy nigdy cię nie zostawią. Spróbujcie zacząć więcej czytać, może i Wy się wciągniecie...? Tymczasem teraz zapraszam do przeczytania posta. A w komentarzach dajcie znać, czy zdążyliście usłyszeć już o tym tagu, czy jeszcze nie, oraz co o nim sądzicie. :) 
+Nowy design bloga już niebawem! Pojawi się dziś lub jutro, zależy, jak się wyrobię czasowo. :) 
Edit : Nowy wygląd już jest! Koniecznie dajcie znać, jak Wam się podoba. Mi bardzo, jestem strasznie zadowolona z efektów. Jest tak, jak chciałam, a nawet lepiej. Tym razem musiałam się bardziej wysilić w grzebaniu w HTML, bo wszystkie moje kody CSS zapisane w szablonie mi zniknęły, co ułatwieniem nie było... Ale moja praca na marne nie poszła, było warto! :) Pewnie jutro coś jeszcze pozmieniam, dokonam drobnych przeróbek, ale niewielkich.



1. Masz 20 tysięcy nieprzeczytanych książek na swoich półkach. Czym kierujesz się przy wyborze tej, którą będziesz czytać w następnej kolejności?
Zapewne tematyką, okładką, opisem i tym, na co miałabym ochotę. Oczywiście nie przejrzę wszystkich, ale wezmę pierwszą tą, która najbardziej pod tymi względami przypadnie mi do gustu. 


2. Jesteś w połowie książki, która ci się nie podoba. Odkładasz ją, czy mimo wszystko czytasz dalej?
Zazwyczaj staram się czytać do samego końca, nawet jeśli średnio mi się podoba. Jeśli to lektura szkolna ''sprzed wieków'', bez skrupułów ją zostawiam, tym bardziej, że tematy w niej zawarte mnie kompletnie nie interesują. Ale gdy to powieść, którą sobie wypożyczyłam/kupiłam z własnej, nieprzymuszonej woli, staram się ją dokończyć, może pod koniec będzie lepiej. Ale jeśli jest to coś mega beznadziejnego, szata graficzna i czcionka są brzydkie, treść nie powala, odkładam. Po co się męczyć?


3. Zbliża się koniec roku, a Ty jesteś tak blisko, lecz tak daleko spełnienia swojego postanowienia odnośnie ilości przeczytanych lektur. Starasz się szybko nadrobić zaległości? Jeśli tak, w jaki sposób?
Starałabym się, chociaż gdybym wiedziała, że zadanie jest nie do wykonania w tym roku, może bym odpuściła. Albo starałabym się mimo to przeczytać jeszcze jak najwięcej. Spędzałabym więcej czasu z książkami, czytała i czytała... ;)


4. Okładki książkowej serii, którą kochasz, nie pasują do siebie. Co robisz?
Pewnie nic. Zaboleje mnie to, będę zawiedziona i wkurzona. Jednak najważniejszy jest środek książki, mimo że okładce także poświęcam sporo czasu. Czasami myślę, że już ja bym stworzyła lepszą, niż dana lektura ma.

źródło : weheartit.com


5. Wszyscy uwielbiają książkę, za którą osobiście nie przepadasz. Z kim podzielisz się swoimi prawdziwymi uczuciami?
Z osobą, która zechce wysłuchać moich za i przeciw oraz jakąś najbliższą. W tamtym roku przeczytane ''Gwiazd Naszych Wina'' średnio przypadły mi do gustu, mimo że wszyscy tak ją pokochali. Powiedziałam to mojej oburzonej bliskiej koleżance. Nic się strasznego nie stało, haha. 


6. Czytając powieść w miejscu publicznym, zbiera ci się na płacz. Co robisz?
Zależy, jak bardzo chciałoby mi się płakać. Jeśli bardzo, na pewno bym się rozpłakała. Jeśli mniej, to powstrzymywałabym płacz, nie chcąc wyjść na niewiadomokogo


7. Właśnie zostaje wydany dalszy ciąg książki, którą pokochałaś. Jednak okazuje się, że wielu faktów już nie pamiętasz. Czy będziesz chciała przeczytać pierwszą część jeszcze raz? Nie przeczytasz kontynuacji? Postarasz się znaleźć streszczenia/recenzje na różnych stronach internetowych, np. lubimyczytać?
Zawsze przed zabraniem się do czytania kolejnego tomu danej książki, odświeżam sobie wcześniejsze. Jeśli czytałam je ok. 3 i więcej miesięcy temu, czytam od początku. Jednak jeśli mniej, przypominam sobie fakty i czytam kolejną część. Ale to też zależy od tego, jak bardzo wpadło mi coś w pamięć, bo może być też tak, że czytałam coś miesiąc temu, a już prawie nic nie pamiętam.


Zdjęcia z mojego instagrama, @joannnka

8. Nie chcesz, aby ktokolwiek pożyczał twoje książki. Co mówisz osobie, która cię o to prosi?
Hmm, w rzeczywistym życiu rzadko kiedy pożyczam komuś książki (nikt nie czyta! Albo czytają coś innego, niż ja, lub to mają/czytali), a jak już, to nie mam z tym problemów. Nie mam pojęcia, co bym zrobiła. Pewnie, lekko się plątając, powiedziałabym coś w tym stylu :  ''eeem, no wiesz... Pożyczyłabym ci, ale...'' i tu np. że ktoś oddał mi zniszczoną książkę, a ja nie chciałabym, żeby to się powtórzyło, mimo że przecież pożyczający tego na pewno by nie zrobił, ale na wszelki wypadek... I tak dalej, i tak dalej... ;)



9. W ostatnim miesiącu zabierałaś się za czytanie 5 różnych książek, ale nie udało ci się ich dokończyć. Co robisz, aby przezwyciężyć swój kryzys czytelniczy?
Sięgam po coś, co lubię, coś sprawdzonego, co wiem, że na pewno przeczytam. Albo po coś, na co bardzo mam ochotę. Ten sposób powinien zadziałać.


10. Wydanych zostaje mnóstwo książek, które bardzo chcesz przeczytać. Ile z nich tak naprawdę kupisz?
Rzadko kupuję książki, bo zazwyczaj korzystam z bibliotek (jestem zapisana do trzech, jest w czym wybierać ;)), więc pewnie tylko kilka, na pewno nie więcej niż 4, bo nie chciałabym nadwyrężyć swojego budżetu.


11. Jak długo po zakupie powieści, którą bardzo chciałaś przeczytać, może ona przeleżeć na twojej półce nietknięta?
To zależy od wielu czynników, m.in. jak z moim czasem, ile mam lektur do przeczytania, termin oddania książek do biblioteki itp itd. W moim przypadku może upłynąć sporo czasu, zanim się za nią zabiorę. No ale jeśli bardzo ją chciałam przeczytać, to może uda się coś wykombinować, haha. ;)


źródło : weheartit.com

Inne tego typu posty w moim wykonaniu, które mogą Cię zaciekawić : 

36 komentarzy:

  1. Wow ile książek. Moja kolekcja nie jest, aż tak duża. Mi nie przeszkadza wygląd okładki, zwracam uwagę tak jak powiedziałaś na jej zawartość. Ja miałam jedną książkę, której nie skończyłam czytać do końca, jakość zgubiłam się w fabule i przerwałam w połowie. Ale w wakacje planuję ją dokończyć lub zacząć od początku.
    http://perlley-suzanna.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Tag bardzo ciekawy :) Ja rzadko kiedy zwracam większą uwagę na okładkę, chociaż muszę przyznać, niektóre są na prawdę okropne xD Osobiście kocham książki i nie rozumiem ludzi, którzy mówią, że czytanie to strata czasu :P Chociaż ostatnio też specjalnie dużo nie czytam, muszę się w końcu wziąć w garść, bo lista książek do przeczytania ciągle się powiększa xD
    pusta-szklanka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam czytać książki, niestety w liceum nie mam już na to tyle czasu.. Staram się to nadrabiać w wakacje :) Przy wybieraniu książki kierowałabym się tematem, autorem, opisem, czasem przeczytaniem przypadkowej strony w książce, różnie to bywa :)

    http://tittadiary.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. W książkowym tagu wspomniałaś, że piszesz. Skończyłaś już jakiś projekt? Jesteś z jakiegoś zadowolona? Z czego czerpiesz inspiracje do pisania? O czym głównie piszesz? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostatnio mam coraz mniej czasu na pisanie, poświęcam temu 100 razy mniej uwagi niż jeszcze kilka miesięcy temu. Nie lubię pisać ręcznie, a na komputerze długo nie siedzę. Z tego powodu nie skończyłam żadnego z opowiadań, choć tyle ich zaczęłam i tak chciałam napisać książkę... Zadowolona jestem z większości, a najbardziej z tego, do którego musiałam szukać sposobów leczenia choroby i jej objawów, to już było coś! ;) Inspiracje czerpię z życia codziennego, innych książek, a przede wszystkim kieruję się swoją wyobraźnią i fantazją. Piszę głównie o zwykłym - niezwykłym życiu nastolatek, bo Ewa Nowak świetnie to wszystko opisuje w swoich powieściach. Muszę się tym chyba ponownie zająć, bo kiedyś to uwielbiałam. :)

      Usuń
  5. super tan tag, a co do 6 punktu spotkała mnie taka sytuacja i delikatnie szlochałam gdzieś w kąciku czytając książkę :)

    [ life plan by klaudia ]
    [ xlostoflovex ]

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ładnie tutaj u Ciebie! Po tej zmianie aż przyjemniej się zagląda :)
    Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
  7. Od razu polubiłam twojego bloga ! Zostaję ! :D Zapraszam do mnie, dopiero zaczynam wiec... :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Kocham książki, przed snem muszę przeczytać chociaż stronę. Tylko żeby to nie było nic do szkoly, dodaje do obserwowanych :)
    A chciałam Ci jeszcze napisać, że miło mi się czytało Twojego bloga, tak jak przeglądałam to bardzo fajny :)
    Przy okazji zapraszam na mojego bloga : http://maaxitan.blogspot.com/ oraz fanpage : https://www.facebook.com/maxitan.photography?fref=ts

    OdpowiedzUsuń
  9. Książki to coś pięknego :) bardzo fajnie napisałaś posta

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam książki, gdy skończę jedną od razu zaczynam czytać drugą :)
    NicolaL

    OdpowiedzUsuń
  11. Przyznaję, że książkoholikiem nie jestem więc te problemy całe szczęście mnie nie dotyczą :) Teraz większość czasu na macierzyńskim poświęcam dla mojego czteromiesięcznego synka :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Zazwyczaj wypożyczam książki z biblioteki lub pożyczam. Świetna kolekcja! Ja też nie lubię czytać lektur szkolnych :)
    Pozdrawiam
    sotiens.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Mega blog
    Uwielbiam go <3
    .
    .
    Obs Za Obs?Ja Już obserwuje
    Mogę też zrobić design tobie jak chcesz:*
    Zapreaszam do mnie
    http://sandraa-suusaan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możesz też nie popełniać tylu błędów w tak krótkiej formie, jaką jest komentarz. Zresztą w Twoim przypadku to zwykły spam.

      Usuń
  14. Świetny tag.
    Ja jednak nie spędzam dużo czasu na czytaniu książek.
    Pozdrawiam.
    nataa-natkaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja zawsze czytam książki do konca. :D

    http://feel-that-moments.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. ja nie mam takich problemów hehe :)

    ewamaliszewskaoff.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Pierwszy raz widzę ten tag i bardzo mi się spodobał, również Twoje odpowiedzi :D
    Pozdrawiam, Krystian :)

    powerlesss.blogspot.com - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  18. super notka!
    zaobserwujesz, skomentujesz?
    szaraaarzeczywistosc.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Ciekawy post :) wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Mega ciekawy tag! podobnego nigdzie jeszcze nie czytałam więc wielki plus za oryginalność! Też zawsze sięgam po pierwszą lepszą książkę na mojej półce, która ma najciekawszą okładkę, ale często sprawdza się wtedy to przysłowie "nie oceniaj książki po okładce"- dosłownie! ;)

    Mój blog- ultradefenceless

    OdpowiedzUsuń
  21. tez bardzo kocham czytac ksiazki;d jej;p
    Zapraszam do sb;d Ja obserwuje i licze na rewanz:D
    moohox3.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Świetny tag, pierwszy raz go widzę :) Ja jak czytam jakąś nudną książkę to raczej ją odkładam ;)

    happiness-29.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Świetny tag, jeszcze nigdzie się z nim nie zetknęłam. W mojej kolejce czeka już kilkanaście książek, ale czasu na przeczytanie ich wciąż brakuje :)
    Mój blog - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  24. Świetny tag, widzę go pierwszy raz! Ja też jestem książkoholikiem :)

    Odwdzięczę się za każdą obserwację lub komentarz, zapraszam!
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  25. Ile masz książek! Ja lubię czytać wszystko, oprócz szkolnych lektur :D

    Zapraszam do mnie:
    Jully-Blog [KLIK]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest napisane pod zdjęciem, że pochodzi z we♥it...

      Usuń
  26. Aż zrobię taki tag!
    http://magy-life.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  27. Książki to jednak wspaniała rzecz! Możemy zbudować sobie swój własny świat, zadecydować o niektórych rzeczach, a także ćwiczyć zrozumienie innych. Osobiście uwielbiam czytać. Mam dzięki nim poprawioną koncentrację i wyobraźnie. W dodatku świetnie się przy nich bawie...
    Moim problemem jest to, że nigdy nie potrafię rozstać się z moją ulubioną książką! Tak trudno jest mi ją odłożyć na półkę i powiedzieć sobie, że już nic więcej nie przeczytam z tej serii...
    Wesołych Świąt!
    never-without-you-r5.blogspot.com
    please-rose.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  28. Ale super TAG, pierwszy raz coś takiego widzę :)
    Ja też jestem książkocholikiem heh :>

    Mój blog KLIK :*

    OdpowiedzUsuń

Na komentarze odpowiadam TUTAJ.
Nie uznaję obserwacji za obserwację, ani spamu typu ''Świetny post linkxyzdf.blogspot.com'', takie komentarze będą jak najszybciej usuwane.