25 maj 2015

TUTORIAL : 4 pomysły na dobry nagłówek

Jak w tytule widać, dziś przedstawię Wam instrukcje, jak zrobić cztery różne nagłówki. Uważam, że jest to wizytówka bloga i każdy, lepszy czy gorszy, powinien umieć go stworzyć. Wiele osób nadal ma z tym problemy, a ja wchodząc na blogi, załamuję się, widząc niektóre nagłówki. Zdjęcia w przeokropnej jakości, napis byle jaki, często te elementy są rozmazane, a całość niedopracowana i byle jaka. Odrzuca mnie to. Dlatego przedstawiam Wam moje sposoby na nagłówki. Nie jest to trudne, jeden nagłówek zajął mi ok.10 minut, inne jeszcze krócej. Wszystkie, oprócz jednego, zostały stworzone na potrzeby tego posta. Na początek krótko Was wprowadzę, a zaraz potem będziecie mogli z moją pomocą zrobić nagłówek. Zapraszam do dalszego czytania. :)



Gdzie najlepiej robić nagłówki?
Nagłówki ze zdjęciami zazwyczaj robię na pixlr.com (kolaże) i w programie Photoscape. Tylko jego używam do przeróbki zdjęć i tworzenia grafik, jest najprostszy i najlepiej mi się tam pracuje. Dzisiaj pokażę Wam nagłówki zrobione tylko i wyłącznie za pomocą Photoscape. Polecam zainstalować ten program, jeśli jeszcze go nie macie, jest bardzo pomocny i szybki w obsłudze. 

Czcionki
Do wykonania dobrego nagłówka podstawowe czcionki mogą nam nie wystarczyć. W każdym razie mi nie wystarczają i wciąż instaluję nowe i nowe. Możemy wybrać tą, która najbardziej nam pasuje i najbardziej nam się podoba. Pamiętajcie, żeby zwracać uwagę na polskie znaki, jeśli chcecie ich użyć, pisząc. Wszystkie pobieram na stronie dafont.com, jest ich tam naprawdę wiele, a przy tym strona jest przejrzysta, czcionki podzielone na kategorie, dzięki czemu szybciej znajdziemy to, czego szukamy. 
Poniżej możecie zobaczyć napis lifestyle napisany za pomocą różnych rodzai czcionek.


Jak samemu zrobić nagłówek
Nie jest to trudne i na pewno sobie z tym poradzicie, gwarantuję. Do tego nie będziecie musieli się bardzo wysilać, a nagłówki wyjdą bardzo dobre. 

1. Nagłówek ze zdjęciami wersja pierwsza
Otwieramy program Photoscape. Wybieramy zakładkę ''strona'' i dany rodzaj kolażu - zależy, co chcemy. Najczęściej wybieram cztery zdjęcia obok siebie, w poziomie. Szerokość i wysokość ustawiam na 4:1. Zaokrąglam do 100, żeby zdjęcia były okrągłe, a nie kwadratowe, a następnie dodaję je. Wszystkie mam ze strony weheartit.com i stamtąd je pobieram. 


Następnie, po zapisaniu kolażu w rozmiarze 200%, wchodzę do Edytora. Klikam ''Menu'' u dołu ekranu, ''Nowe zdjęcie'' o rozmiarze 1025 na 500. 

Dodaję nasz kolaż ze zdjęciami, a nad nim ładną czcionką piszę nazwę bloga. I gotowe! Nie było w tym nic zaawansowanego. :)

Tym sposobem stworzyłam też inne nagłówki :

Ten jest stary, był kiedyś na blogu.

2. Nagłówek ze zdjęciami wersja druga
Robię wszystko tak jak w przypadku nagłówka nr1, z tym że wybieram inny kolaż. Sześć pól, po trzy w dwóch wierszach. Dodaję zdjęcia. 
Wchodzę w Edytor i wybieram nasz kolaż. Za pomocą lekko przezroczystego, pełnego prostokąta rysuję długi pasek, na którym dodaję dowolny napis. 


3. Nagłówek minimalistyczny
Wchodzę w Edytor i tekstem piszę nazwę bloga, a pod spodem link do niego. Lubię tego typu nagłówki, są proste, ale ładne. Równie dobrze wyglądają te z samą nazwą bloga.

4. Nagłówek minimalistyczny z obrazkiem
Jeśli lubicie nagłówki minimalistyczne, ale czegoś Wam w nich brakuje, uważacie, że są za proste i typowe, mam dla Was jeszcze inną propozycję. Gdy skończymy nasz zwykły nagłówek, klikamy na ikonkę obrazku. W zależności od tego, co chcemy mieć, wybieramy to. W grafice google na pewno znajdziecie coś równie odpowiedniego. Ja zdecydowałam się na niezapominajki i jakieś różowe kwiatki. Możecie umieścić je w literce ''O'', jeśli taka w Waszej nazwie występuje, albo obok.

A tak prezentują się gotowe nagłówki :


<><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><>
Dajcie znać, jak spodobał Wam się mój pierwszy tutorial tutaj. Chcielibyście ich więcej? Na przykład jak stworzyć szablon na bloga? Jestem otwarta na Wasze propozycje. :)

39 komentarzy:

  1. Drugi pomysł jest bardzo ładny. Wydaje mi się taki elegancki a takie podobają mi się najbardziej ^-^

    Nowa notka + mini konkurs!
    http://oczyoutsidera.blogspot.se

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczne nagłówki :)
    Pozdrawiam
    Tutti
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny post :)) i ogólnie bardzo ładne nagłówki. Mi najbardziej podobają się nagłówki z samą nazwą bloga oraz te, które mają w sobie trochę urozmaicenia :). Pozdrawiam :3

    http://paavss.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Najbardziej podoba mi się nagłówek spod trójki! :)

    www.ankyls.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne nagłówki! Najbardziej podobają mi się te ostatnie ;)
    Przydatny post.

    Pozdrawiam ♥
    www.mypastel-garden.pl [klik]

    OdpowiedzUsuń
  6. Odpowiedzi
    1. Mam pytanie. Jaką masz wersję photospace? :)

      Usuń
    2. PhotoScape v3.6.3 - tak mi pisze na stronie głównej, chyba o to chodzi.
      Mogę wiedzieć, skąd to pytanie? :)

      Usuń
  7. Świetny i przydatny post :)
    Zapraszam: Mój blog-klik!

    OdpowiedzUsuń
  8. Również używam tych programów do robienia nagłówków :D
    Pozdrawiam!:*

    http://snookie-snooki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. nie wiedziałam,że to takie proste!chyba sama muszę spróbować taki zrobić:)

    oleksandra-official.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo przydatny post, wszystko ładnie wyszło:)
    Najbardziej podobają mi się te ostatnie;)

    Zapraszam do mnie, jeśli Ci się spodoba- zaobserwuj:
    KLIK--> http://julia-iggy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetny post, bardzo przydatny dla tych osób, które dopiero zaczynają blogować, ale nie tylko :)

    http://onceethought.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Szablon na bloga? tak proszę *.*
    Świetny post, pozdrawiam
    http://headintheclouuuds.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Jak profesjonalnie :) ALe ładnie Ci wyszły naprawdę

    vanillia96.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. super post! a przy słowie lifestyle od dołu z prawej strony 2 czcionka jak sie nazywa bo nigdzie nie mogę jej znaleźć! :) jeśli mogłabyś u mnie napisać byłabym mega wdzięczna! :)

    LIFE PLAN BY KLAUDIA

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja też zazwyczaj przerabiam i wgl robie w pixlr :)

    W wolnej chwili zapraszam do mnie!
    the-fight-for-a-dream.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. dla mnie mega przydatny i pomocny post ;) super <3

    OdpowiedzUsuń
  17. bardzo fajne pomysły;)))
    pozdrawiam cieplutko :))
    woman-with-class.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Masz swietnego bloga, obserwuje.
    http://dashy-chan.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Wow świetny post. Na pewno mi się przyda. Ogólnie bardzo fajny blog. Będę tu wpadać :* Obserwuje! :D
    Zapraszam do mnie viczka-sussy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Tez robie naglowki w photoscape, ale ja utrudnialam sobie nieco ich robienie. Pomoglas! haha, dziekuje:*

    +Moglabys kliknac u mnie w linki w nowym poscie, bardzo wazne:(
    olqa-olqaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma za co, cieszę się, że pomogłam! <3

      Usuń
  21. Świetnie to opisałaś :)
    Chyba najbardziej podobają mi się minimalistyczne nagłówki :)
    MÓJ BLOG :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Estetyczny nagłówek przyciąga uwagę :) Ja nie wiem jak pobierać i zapisywać te czcionki :/
    cheeckered.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też kiedyś niezbyt w tym się łapałam, ale to wcale nie jest trudne. Poszukaj w google, na pewno znajdziesz. A jeśli nie, napisz do mnie, chętnie wytłumaczę. :)

      Usuń
  23. Świetny post! Strasznie lubię czytać posty tego typu :D
    Śliczny wygląd bloga, zachęca do czytania.
    Poczytałam poprzednie posty i są meega :3

    Zapraszam do mnie http://aloohaparadise.blogspot.com/ :*

    OdpowiedzUsuń
  24. Fajny i przydatny post :) wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Ciekawy post :) Świetne pomysły ;)
    http://nastriala.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  26. Bardzo przydatny poradnik. Dorzuciłabym coś jednego do niego... ponieważ w moim starych postach nie można pisać komentarzy. I nagle mojego bloga "olśniło" i w nowych postach nie ma tego problemu... przeszukałam internet i to chyba 1 taki przypadek...
    https://porysownik.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Na komentarze odpowiadam TUTAJ.
Nie uznaję obserwacji za obserwację, ani spamu typu ''Świetny post linkxyzdf.blogspot.com'', takie komentarze będą jak najszybciej usuwane.