15 sie 2015

Co zmieniło we mnie blogowanie? || Moje przemyślenia

 Na ten temat mogłabym napisać wypracowanie na polski. Są wakacje, a ja tu o takich rzeczach myślę... Ale chętnie bym to zrobiła. Tylko to byłoby dziwne. A ja nie odważyłabym się go pokazać polonistce. Ale mogłabym. Dlatego dziś, żeby nie pisać jakiejś rozprawki na ten temat, przygotowałam wpis o tym, co zmieniło we mnie blogowanie oraz co mi dało. Objętość jest większa niż gdybym napisała wcześniej wspomniane wypracowanie. Jest to dla mnie bardzo ważne, bo gdybym nie była blogerką, nie miałabym tego wszystkiego. Zyskałam tak wiele... Ale też trochę straciłam. Podsumowując, wyszłam zdecydowanie na plus. Niczego nie żałuję, chociaż jest kilka takich rzeczy, których mogłabym. Nieprawda! Żałuję kilku rzeczy. Jakich? Tajemnica.
 Dziękuję z całego serca tym, którzy dodawali mi energii, wspierali w tym, co robię, mimo że wielkich sukcesów nie osiągnęłam. Dziękuję Wam, czytelnikom i każdemu, kto kiedykolwiek tutaj wpadł. Przede wszystkim tym, którzy czytają mnie w miarę regularnie oraz komentatorom, piszącym prawdziwie miłe słowa, a nie wklejającym swój stały tekst lub hejtującym. Jesteście kochani i cieszę się, że kogoś takiego w pewnym sensie mam.
 Trudno mi było napisać tego posta. Męczyłam się ponad dwa tygodnie, ale kiedyś muszę go skończyć. Nie tak łatwo było mi przelać myśli, wdzięczność i radość na pustą kartę nowego posta. Nie wyraziłam się jasno przy każdym podpunkcie, one same mówią o wiele więcej, niż sam dopisek do nich.

- - - - - - - - - - - - - 

PEWNOŚĆ SIEBIE
Przede wszystkim. Ten post byłby wybrakowany bez tego z ważniejszych podpunkcików. Kiedyś, jeszcze nie tak całkiem dawno, wciąż chodziłam skulona z wzrokiem utkwionym w podłodze, bałam się patrzeć ludziom w oczy i unikałam tego. Teraz jest inaczej. Chodzę wyprostowana, śmiało patrząc na innych. No dobrze, nie zawsze, ale często i prawie zawsze. Nabrałam pewności siebie dzięki miłym komentarzom, motywującym postom na innych stronach. To też przez docinki kolegów z klasy, tak bardzo bolące. Już się nie przejmuję, jestem pewniejsza i umiem siebie bronić.


OTWARTOŚĆ NA INNYCH LUDZI
W internecie poznałam mnóstwo osób. Nie osobiście, nie zostaliśmy przyjaciółmi (choć w pewnym sensie tak), nie piszemy ze sobą. Poprzez blogi ludzie pokazują siebie, a ja ich takich poznałam. Nie widzę ich na żywo, lecz na zdjęciach. Nie rozmawiam z nimi, ale czytam ich wpisy. Nie znam ich charakteru, jedynie kilka ich cech. Otworzyłam się na nowe znajomości i zdarza mi się wymieniać wiadomości z innymi ludźmi, prawie nieznajomymi.


PLANOWANIE I LEPSZA ORGANIZACJA
Notki na czas, pisane co cztery dni (ostatnio to się bardzo rozregulowało, ale będę się starała zachować ten odstęp), planowanie ich, aby było ciekawie, zorganizowanie czasu na pisanie i zdjęcia... To nie jest takie hop siup, to zajmuje czas. Dzięki temu już z wyprzedzeniem myślę, co wstawię na bloga, obliczam odstępy, działam wręcz z kalendarzem w ręku, planując nowe wpisy. W środę to, w poniedziałek już muszą być ulubieńcy, bo miesiąc się kończy, a dawno nie było tego, więc może będzie w piątek... Tak, zdecydowanie się poprawiłam w kwestiach organizacyjnych.
[źródło]


NIE (AŻ TAKIE) PRZEJMOWANIE SIĘ OPINIAMI INNYCH, SIŁA
O tak, to na pewno. Jeszcze nie tak całkiem dawno temu przed założeniem czegokolwiek na siebie zastanawiałam się, co o tym pomyślą inni - moje koleżanki czy przypadkowi ludzie. Teraz też o tym myślę, ale to nie jest najważniejsze. Czasem aż złoszczę się  na siebie w myślach : ''Wygodnie ci? Pasuje ci? No to czemu tak nie pójdziesz? Nie jest źle, co się innymi przejmujesz! Przestań! Idziesz tak i już!'' Tak dziwnie ale na mnie działa. ;) Nie obchodzi mnie już tak bardzo, co powiedzą o mnie inni. Niech gadają, ludzie zawsze będą to robić. W nawiązaniu do kretynów z mojej klasy  - robię to, co chcę, a oni nie mają prawa się ze mnie wyśmiewać. Blogowanie to moje hobby, to coś jak granie na fortepianie. Śmiejesz się z grania na instrumencie? No to o co chodzi? Hobby jak każde inne, mamy XXI wiek, idziemy do przodu, halo!


ORTOGRAFIA, STYL, PISOWNIA, SYNONIMY, STARANNOŚĆ I DOKŁADNOŚĆ
Wiadomo, że jest to bardzo ważne w blogowaniu. Kto by chciał czytać bloga z mnóstwem literówek i błędów? (Ja nie, jednak są takie osoby, bo takie blogi także mają swoją widownię, niekiedy sporą) Zawsze zwracałam na to uwagę, żaden błąd nie przejdzie mojej uwadze i niesamowicie mnie one irytują. Sprawdzajcie kilka razy przez publikacją! Czasem poprawiam w komentarzach, ale wiele osób tego nie lubi i gdy to robię, niepotrzebnie się wkurzają. Przy pisaniu notek korzystam także z internetowego słownika synonimów, lub z głowy!, aby tekst nie zawierał zbyt wielu powtórzeń.


POBUDZENIE KREATYWNOŚCI
DIY, CIY, nowe notki, tytuły postów, design i pomysł na bloga. Żeby to wszystko opracować, trzeba się trochę wysilić. Pomysłów na DIY jest bardzo dużo, a żeby ktoś je rzeczywiście zrobił, musi być w miarę proste. U mnie wiele takich postów się niestety nie pojawiło, ale planuję to zmienić. Zamiast tego inspiruję się u innych i sama wykonałam już kilka własnoręcznie zrobionych ozdób i innych 'pierdółek'. Na notki trzeba mieć dobry pomysł, zamysł, tytuł sam się też nie wymyśli, chyba że jest on już oczywisty. Nie raz miałam z tym problem, czasem to prawdziwe wyzwanie.
[źródło]


WŁASNY STYL
Poprzez oglądanie innych blogów z stylizacjami odnalazłam swój styl. Połączenie kilku i domieszka mnie. To ważne, przez to odnalazłam trochę siebie. Niby nic wielkiego, ale coś daje.


WYRAŻANIE WŁASNYCH OPINII I ICH KSZTAŁTOWANIE, POGLĄD NA ŚWIAT, INNA PERSPEKTYWA BYCIA, POSZERZANIE HORYZONTÓW... (itd.)
Gdyby nie blog, moje życie i otoczenie oglądałabym z zupełnie innej perspektywy, nie zauważając tylu rzeczy. Nie myślałabym tyle o blogu, nie wiedziałabym tylu ważnych rzeczy. Uważałabym blogerki za coś odległego, niesamowitego i za osoby inne ode mnie. A tak nie jest. Poznałam blogosferę, poglądy innych, ich zdania i zauważyłam pewne podobieństwa. Ukształtowało mi to także opinię o świecie i poznałam zdania innych. Ogółem gdyby nie blog, trudno jest mi sobie wyobrazić, kim bym była. Na pewno byłabym uboższa o wiele doznań, przeżyć, doświadczeń i znajomości.



ROZWINIĘCIE PASJI
Fotografia. Coś, co lubiłam od małego, a co dopiero przy prowadzeniu bloga stało się moją pasją i prawdziwym hobby. Nie mam dobrego sprzętu, nie jestem profesjonalistką, a raczej marną amatorką. Ale naprawdę to lubię, sprawia mi to dużą przyjemność. Zwracam uwagę na światło, kadr, ostrość, kolory i to wszystko, co było dla mnie bez znaczenia jeszcze jakieś trzy lata temu. To także nowa umiejętność.
[Blogger szaleje z jakością...]


WSPÓŁPRACE
Dresslink, SOUFEEL, Newdress i próba nawiązania współpracy z Sheinside. Nie wiem, po co do nich napisałam, teraz wiem, że to było głupie i nie zrobiłabym tego ponownie. Potem napisało Dresslink, a ja dostałam od nich przesyłkę (a co w niej było? klik). Nareszcie wiem, jak to z tymi kolaboracjami wśród blogerów jest, bo i ja taką propozycję dostałam. Napisało także Soufeel, najlepsza oferta! Srebrna, piękna biżuteria, dziękuję! Poczułam się bardzo doceniona. Niedawno dostałam także przesyłkę z Newdress, a jej zawartość przedstawię w następnym poście.


PRÓBOWANIE NOWYCH RZECZY
Zaczęłam interesować się robieniem designu bloga, ponieważ jestem dosyć wymagająca i chciałam mieć wszystko po swojemu. Powoli, korzystając z porad różnych innych blogerek, uczyłam się robić dobre nagłówki i ładny wygląd strony. Używałam kodów CSS, a gdy coś tak pozmieniałam, że gdzieś mi zniknęły, zaczęłam także gmerać w HTML. Oj, to już naprawdę wysoki poziom i często wielu rzeczy nie ogarniam, ale podstawy są. Jestem z tego bardzo dumna. :)  Do tego podpunktu zaliczam także współprace i sam świat blogosfery.


- - - - - - - - - - - - - - - - 
Blogowanie to ogromne wyzwanie, gdy chcesz coś osiągnąć, dojść do czegoś i mieć się czym pochwalić. Gdy chcesz być kimś więcej niż nudną dziewczyną, piszącą o problemach typu 'nie mam się w co ubrać'. Gdy chcesz być choć trochę oryginalniejsza i wyróżnić się wśród wielu, wielu innych stron podobnych do twojej. Gdy chcesz pisać o czymś ważniejszym. Gdy chcesz być zauważona. I tak dalej. Wiele osób myśli, że to takie proste. Są w ogromnym błędzie.
Włożyłam tak wiele w tego bloga. Tak dużo poświęciłam na to czasu. Tak bardzo się starałam. Tak bardzo bolały mnie docinki znajomych, ale nadal to robiłam. Tak wiele nerwów i poobgryzanych paznokci. Tak dużo mi to dało. A trochę zabrało.
A teraz mam na to coraz mniej siły. Powoli się poddaję. Jestem tu dla Was prawie trzy lata. W blogosferze około czterech. Niektórzy są tu od niecałego roku, a osiągają sukcesy, jakich ja nigdy nie dosięgnę. Gdzieś w głębi mnie to boli, ale staram się to lekceważyć. Nie mam już na to tyle siły. Wiem, że już za niedługo stąd zniknę. Porzucę to wszystko. Mój czas tutaj dobiega końca. W nowej szkole, za rok, już mnie tu raczej nie będzie. Odsuwam te myśli daleko, nie chcę tego robić. Stąd moja niedawna przerwa. Odsuwam nieuniknione. Chciałabym żegnać się z Wami dopiero za rok, we wrześniu, zaczynając nowy rozdział w swoim życiu - liceum, i pisząc, że coś się kończy, a coś zaczyna. Wiem, że to może nastąpić wcześniej, ale też później, sama nie wiem kiedy. Może to potoczy się inaczej, założę inną stronę, kto wie... Jak będzie - zadecyduje los (i w małej części ja).

28 komentarzy:

  1. Mi nie wystarczał jeden blog i teraz prowadzę sobie dwa! Apetyt rośnie w miarę jedzenia :))

    moje blogi: >> BEAUTY BEVST << | >> stelciak <<

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też, drugiego założyłam około miesiąc po pierwszym :)

      Zapraszam

      niedoskonaloscwdoskonalosci.blogspot.com
      blogartysty.blogspot.com

      Usuń
  2. Bardzo ciekawy post, dla osoby która zaczyna od nowa blogować po miesiącach przerwy!

    Zapraszam do mnie: http://cause-you-are-a-sky.blogspot.com/ -> potrzebna motywacja! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. blog daje bardzo duzo swietnych rzeczy
    http://oliwialiv.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja też zauważyłam, że zdecydowanie poprawiła się moja organizacja, z czego się cieszę!
    nutellaax.blogspot.com [KLIK]

    OdpowiedzUsuń
  5. uff , bylo duzo czytania ale bylo warto
    jak zwykle super post

    juu-and-you.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Od czasu do czasu trzeba dodać dłuższego posta. ;) Dziękuję. :)

      Usuń
  6. duzo przemyslen, faktycznie, to wlasnie daje blog!:)
    dorey-doorey.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Blog daje wiele korzyści, które wymieniłaś w tym poście :). Pozdrawiam!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Mi też blogowanie dało wiele, a większość z tych rzeczy już wymieniłaś :) Chociaż najbardziej doceniam możliwość poznania Jessiki i Fiki na żywo, zdecydowanie najcudowniejsza rzecz w blogowaniu!

    minimalistyczny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. ojj tak, blog dużo zmienia w życiu ! <3
    stay-possitive.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Nawet mi nie mów że chcesz to wszyskto skonczyć?! Mimo że jestem tu dopiero kilka minut, a twoja notka tak mnie urzekła że, postanawiam zostać na dłużej. Pokochałam twój blog, napisałaś sama prawdę w tej notce. Było by mi smutno gdyby cię tu zabrakło :(

    Zapraszam do mnie
    ✿sonleszaharr.blogspot.com✿- kliik!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niesamowicie mi miło to czytać! :) Do mojego odejścia zostało jeszcze trochę czasu, spokojnie. A może nawet w końcu zostanę. ;)

      Usuń
  11. I really love your blog and your photos! Keep goin!
    ❤ Follow for follow? Let me know, I always follow back!

    Izabella | Môj BLOG /klik/

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie ma sensu tego wszystkiego kończyć, skoro dopiero się rozwijasz!
    http://polowcia--blog.blogspot.com //nowy design i mini konkurs w nowym poście!

    OdpowiedzUsuń
  13. zostałaś nominowana do Liebster Award! :)
    http://nixstaystrong.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. świtnie się to czytało sama zastanawiałam się jak to jest u mnie ;)
    mam nadzieję że wpadniesz do mnie ;)
    http://xhellofridayx.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Blog jest jak pamiętnik :) Oczywiście nie do końca.
    Bardzo fajny blog :).
    -------------------
    Mini konkurs! Kliknij w banner sheinside( sprawdzam) w bocznym pasku.
    Napisz w poście czy kliknelaś i link do bloga.
    A ja wylosuje blogi, które polece w poście, a jeden umieszcze w bocznym pasku 'czytam'.
    Mój Blog - klik!
    -------------------
    ZAPRASZAM! I DZIĘKI.

    OdpowiedzUsuń
  16. Liceum nie oznacza że musisz kończyć z blogiem. Ja po wakacjach idę do liceum i zamierzam się dopiero rozkręcać a nie skreślać wszystko. :)

    ✖️NicolaL✖️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, ale totalnie nie będę miała czasu, dojazdy, szkoła i nauka wypełnią mi grafik, poza tym jakoś tak... ;)

      Usuń
  17. Nie od razu trzeba wszystko skreślać!:) Jest wiele blogerek, które nie mają czasu, a jednak mają małą chwilkę na bloga. Pomysły na posty i/lub zdjęcia możesz zrobić teraz, a potem się zobaczy:) Trochę szkoda, że ktoś chce zmarnować swoją pasję na brak czasu;c Trzymam za Ciebie kciuki:)
    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    http://zyciedlapasji.blogspot.com/2015/08/germany-dresslink-speciall-wishlist.html#comment-form Bardzo proszę o kliknięcia♥

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie można kopiować czyiś przemyśleń , to jest bardzo ważne , a niektórym to się bardzo często zdarza :)

    nataliacieslak.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. świetny post! Faktycznie blogowanie naprawdę zmienia człowieka. I to zdecydowanie na lepsze! Ja też się dzięki temu wiele nauczyłam :))


    justsayhei.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Mnie również zmieniło trochę blogowanie. Również pisałam do sheinside,choies i niepotrzebnie,bo ostatnio sama napisała do mnie firma dresslink. Stałam się także pewniejsza siebie,doceniłam wysiłek innych,bo większość osób myśli,że wyedytowania filmiku czy napisanie postu to błahostka i prosta sprawa a tak na prawdę zajmuje to sporą część czasu jeśli się chce żeby coś dobrze wyglądało i nawało się do pokazania ludziom. I dziękuję za wygląd bloga,bo się spisuje :)

    sushi-natka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Ja na pewno rozwinęłam swoją kreatywność :)

    Mój blog CLICK

    OdpowiedzUsuń
  22. We mnie też dużo zmieniło blogowanie :)

    Zapraszam do mnie, jeśli spodoba Ci się mój blog będzie mi przeogromnie miło jak zaobserwujesz :)
    dariaa-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Na komentarze odpowiadam TUTAJ.
Nie uznaję obserwacji za obserwację, ani spamu typu ''Świetny post linkxyzdf.blogspot.com'', takie komentarze będą jak najszybciej usuwane.