6 paź 2015

Ulubieńcy miesiąca - wrzesień 2015

Witajcie. Mamy już początek października, a więc czas najwyższy na małe podsumowanie poprzedniego miesiąca i wyłonienie kilku najfajniejszych rzeczy, które wtedy znalazłam, odkryłam, poznałam itp. Ostatnio zbierać zaczynam je już na początku miesiąca, aby nic mi nie umknęło. Tak było w tym przypadku, moi ulubieńcy znani byli mi już w połowie września. Przygotujcie się na dużą dawkę muzyki, ostatnio słucham, słucham i słuchać przestać nie mogę. Niewiele bym bez niej zrobiła, jest mi potrzebna jak ludzie wokół mnie. To taki przyjaciel, który potrafi dodać energii, otuchy, rozweselić i nastroić. Cudowny przyjaciel.
Kto jest ciekawy, co przedstawię Wam tym razem, tego zapraszam do czytania. :)



,,Mały Książę’’
''Mała Dziewczynka zaprzyjaźnia się z ekscentrycznym staruszkiem z sąsiedztwa, który przedstawia się jako Pilot. Nowy znajomy opowiada jej o niezwykłym świecie, gdzie wszystko jest możliwe. Świecie, do którego dawno temu zaprosił go przyjaciel – Mały Książę. Tak zaczyna się magiczna i pełna przygód podróż Dziewczynki do krainy jej własnej wyobraźni i do bajkowego uniwersum Małego Księcia.''

Niby bajka dla dzieci, a jednak jak dla mnie to bajka dla dorosłych. Dorośli bajek nie oglądają, ale tą zdecydowanie powinni. Piękny, wzruszający, z morałem, filozoficzny, dający do myślenia - te kilka przymiotników tworzą ten film takim wspaniałym. Zdecydowanie warty obejrzenia. Na dodatek w tle leci piękna muzyka, do tego francuska, czegóż chcieć więcej? Dodaje to więcej magii, uroku i ja się rozpłynęłam, gdy to usłyszałam. Zwłaszcza to(klik).
Każdy bez wyjątku powinien go zobaczyć. I nie myślcie o nim jak dorośli, racjonalnie, że pilot miał w ogródku samolot, a dziewczynka nagle gdzieś nim poleciała. Znajdźcie drugie dno. Znajdźcie życiowe prawdy płynące z fabuły. I pamiętajcie, czyli najważniejszy tekst z filmu :  ,,Dobrze widzi się tylko sercem. Najważniejsze jest niewidoczne dla oczu.''

(ZWIASTUN - TUTAJ)



,,Pechowcy’’
''Meg Murphy to nastolatka wychowująca się z bratem Charliem. Ich rodzinę prześladuje pech i z tego powodu codziennie przytrafiają im się wypadki. Pewnego dnia Meg odkrywa sposób, aby raz na zawsze pozbyć się fatum ciążące na jej bliskich.''

Zwykła, prosta komedia familijna. W sam raz na leniwy wieczór z rodziną. Ja obejrzałam go w niedzielne przedpołudnie z siostrami, było miło. I tyle. Nic wielkiego, ale nam się podobało. :)



,,Indiana Jones i Królestwo Kryształowej Czaszki'
''Usunięty z uniwersytetu Indiana spotyka młodego chłopaka, który proponuje, że w zamian za pomoc w prywatnej sprawie naprowadzi profesora na ślad Kryształowej Czaszki.''

Wstyd się trochę przyznać, ale nigdy wcześniej nie obejrzałam całego filmu o Indianie Jones, mimo że to klasyka, jakoś ani nie miałam specjalnych chęci ani czasu. Teraz żałuję, bo jego przygody spodobały mi się. Ta część jest czwarta, ale spokojnie odnalazłam się w fabule. Akurat 'leciała' w telewizji, a ja miałam chwilę, więc obejrzałam. Archeologia i czasy starożytności mnie interesują i zawsze fascynowały, także miałam nie lada przyjemność z oglądania. Nie spodziewałam się, że aż tyle będzie się działo, akcja gna do przodu. Świetny film, jeśli jeszcze nie widzieliście, to polecam. :) Na pewno zobaczę też resztę części. 




''Miłości nie udowadnia się słowami''
Mikołaj Gogol

"Spraw, żeby twoje wybory miały znaczenie. Rób to, co daje Ci szczęście. Powiedz ludziom, których kochasz, że ich kochasz. Nie czekaj na lepszy moment. Zrób to teraz."
Cathy Kelly

''Logika zaprowadzi Cię od punktu A do punktu B. Wyobraźnia może zaprowadzić Cię wszędzie.''
Albert Einstein



Znów tyle tego tu umieszczam, jeszcze więcej niż zwykle, ale co mam poradzić, że tak kocham muzykę i to są dobre kawałki. Do tego bardzo zróżnicowane, zauważcie. Rap, coś smutnego, stonowanego, rock i parodia... I tak nie ma tu wszystkiego, niestety. :( Natomiast wykonawcami miesiąca zostają GrubSon, KaeN i Gabrielle Aplin.

TOM ROSENTHAL – GO SOLO


GABRIELLE APLIN - SALVATION


MY CHEMICAL ROMANCE - DEAD


Przez pewną osobę zaczęłam słuchać rapu. Kiedyś nie za bardzo lubiłam ten rodzaj muzyki, potem była mi obojętna, a teraz to coś, czego mogę długo słuchać. Oj tak, wciągnęłam się. Jestem mega wdzięczna mu za to, mimo że tak naprawdę nie ma w tym on wielkiej zasługi. ;) Nie ma tu wszystkich kawałków, które chciałabym tu umieścić, mniejszość,  bo byłoby ich za dużo (już jest!), ale cóż... ;)
KAEN FT. GOSIA KUTYŁA - MIMO WSZYSTKO


GRUBSON & EMILIA - NAPRAWIMY TO
(zwłaszcza początek)

GRUBSON & MARCELINA – JEDNA Z PLANET

GRUBSON - NA SZCZYCIE 



K2 - TU UMIERAJĄ ANIOŁY


A na koniec coś na luzie, czyli przeróbka piosenki Sarsy. Oryginał był jakiś czas temu w ulubieńcach, na długo zagościł w mojej głowie. Teraz zamiast pierwotnego tekstu śpiewam słowa z tej piosenki, na pewno ją znacie :
LETNI, CHAMSKI PODRYW – POMIDOROWA



Długi, czarny, klasyczny kardigan z Pepco kupiony podczas wakacji. Świetnie sprawdza się zarówno w codziennych jak i elegantszych zestawieniach. Coś, co chciałam mieć od dłuższego czasu, a dopiero w tym sklepie go dorwałam, na dodatek nie kosztował dużo - ok. 40 zł. Jest mega wygodny i milusi, nawet teraz sobie w nim siedzę. :)



Rzadko kiedy ściągam coś nowego na swój telefon, ale w tym miesiącu tak wyszło, że jest to nawet gra. Trochę brutalna, ale mi i tak się podoba. Handless Millionaire 2 to gra zręcznościowa, w której zbieramy pieniądze. Ale nie jest tak łatwo! Musimy uważać na gilotynę, która w każdej chwili może spać i... odciąć nam rękę. Potrzeba skupienia i spostrzegawczości. Taka sobie gra, bardziej dla chłopaków, ale może Wam też się spodoba. ;)




Te z tego posta, a przede wszystkim trzy poniżej.


- - - - 
To wszystko z wrześniowych ulubieńców. A jacy byli Wasi ulubieńcy minionego miesiąca?

19 komentarzy:

  1. "Mały książę" wydaje się być ciekawy, ale nie miałam okazji być w kinie. :(

    OdpowiedzUsuń
  2. Super zdjęcia, piosenki też muszę kiedyś przesłuchać ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. naprawdę świetni ulubieńcy! :) cytaty mnie powaliły! :D są cudowne! :)

    positivelittlethink.blogspot.com [klik]

    OdpowiedzUsuń
  4. nie widziałam żadnego z tych filmów..
    pozdrawiam serdecznie
    Marcelka Fashion :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetni ulubieńcy, szczególnie te zdjęcia :)

    Zapraszam do mnie: Mój blog-klik!

    OdpowiedzUsuń
  6. super ulubieńcy :)
    agnieszka-gromek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. też muszę w koncu obejrzec "Małego Księcia", duzo osob poleca.
    i kupic czarny kardigan! szukam takiego wszedzie, w pepco u mnie nie widzialam :( /K

    OdpowiedzUsuń
  8. Cytaty zmuszają do refleksji :)
    Muszę obejrzeć dzisiaj ten film :)

    live-telepathically.blogspot.com kliik

    OdpowiedzUsuń
  9. Oglądałam "Małego Księcia" i też bardzo mi się podobał :)
    http://koniandvivi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetni ulubieńcy, czytałam małego księcia :)
    Pozdrawiam cieplutko.
    stay-possitive.blogspot.com
    Poklikałabyś w linki w najnowszym poście? Z góry dziękuję <3

    OdpowiedzUsuń
  11. Widzę, że pomidorowa staje się coraz popularniejsza, uhuh! :D
    Oglądałam Indianę i prawdę mówiąc jest to mój ulubiony film swojego gatunku.
    Co do Małego księcia, jest tak, że najpopularniejsze cytaty z wielu książek używane są codziennie, a nawet nie wiemy skąd są :)

    Obserwuję! :) Mam nadzieję że wpadniesz :)
    http://granatowedrzwi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja też nigdy nie obejrzałam całego filmu o Indianie Jones'e xd
    Mały Książę mnie intryguje, chciałabym obejrzeć, uwielbiam filmy animowane ;)
    Śliczne zdjęcia :)
    Zapraszam do mnie:

    http://ztsbyviki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam Małego Księcia. Wielokrotnie czytałam książkę, niestety nie udało mi się pójść do kina :(.
    TikiStyle

    OdpowiedzUsuń
  14. Chyba dzisiaj wezmę się za oglądanie "Pechowcy".
    Jeśli szukasz dobrych cytatów bardzo polecam Nabokova, jego cytaty z "Lolity" po prostu miażdżą.

    Zapraszam
    http://aaleksm.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo spodobały mi się cytaty, szczególnie ten Einsteina. A Pomidorowa po prostu rządzi! XD
    Bonia z bloga Bonia Blog

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetni ulubieńcy! Małego księcia czytałam, ale chętnie bym też obejrzała :)
    nutellaax.blogspot.com [KLIK]

    OdpowiedzUsuń
  17. Jejuu, byłam na Małym Księciu. Niesamowicie poruszająca bajka. Zupełnie co innego niż książka!

    NOWY POST! ZAPRASZAM!
    Komentarze i obserwacje mile widziane. ;)
    MÓJ BLOG-KLIIK

    OdpowiedzUsuń

Na komentarze odpowiadam TUTAJ.
Nie uznaję obserwacji za obserwację, ani spamu typu ''Świetny post linkxyzdf.blogspot.com'', takie komentarze będą jak najszybciej usuwane.