15 gru 2015

Pierwsze pierniczki

Święta tuż, tuż. Czekam na nie, a zarazem paradoksalnie nie chcę, aby czas tak szybko mijał... Podobno nie będzie śniegu. Jestem oburzona tym faktem i żądam, aby był, bo co to za grudzień bez białego puchu, rozświetlającego krajobraz...?
W szkole wielkie zamieszanie i ogrom nauki. Wszyscy obrali sobie za cel, abyśmy napisali jak najwięcej kartkówek i sprawdzianów naraz. Nie dadzą odpocząć, oj nie. Przez moją ponad tygodniową chorobę pod koniec listopada narobiłam sobie wielkich zaległości i muszę pisać wszystko zaległe. Wytchnieniem okazała się być niedawna wycieczka do kina na ''Igrzyska śmierci : Kosogłos cz2''. Lubię tą serię, to chyba od niej zaczęła się moja przygoda z dystopiami. Smutno mi było, bo to już ostatnia część (no dobrze, przyznam się, nie oglądałam reszty, tylko ''Kosogłosa cz1'', ale ten niesamowity klimat! I czytałam całą trylogię). Producenci dobrali świetną muzykę, a Jennifer Lawrence znów perfekcyjnie odegrała główną bohaterkę. Polecam ten film. :) I na pewno pojawi się w ulubieńcach miesiąca, dlatego nie będę się na jego temat rozpisywać. ;)

Wiele osób na święta piecze pierniczki. U mnie w domu nie było to tradycją, mimo że od zawsze też chciałam je robić. Nigdy jednak nie umiałam się do tego zabrać, ani wyczuć czasu, by ciastka zdążyły zmięknąć. W tym roku zrobiłam to dosyć późno (podobno, nie znam się), czyli 5 grudnia. Wykorzystałam ten przepis. Trochę roboty z tym było, ale to naprawdę proste, niewymagające czynności, a do tego miałam z tym zabawę. Siedziałam w kuchni w sumie prawie 4 godziny, robiąc dwie porcje, ale było warto. Teraz zamknięte w puszce czekają na odpowiedni czas. Polecam każdemu, jeśli tego nigdy wcześniej nie robiliście. :) Dodatkowo 11 grudnia zrobiłam trzecią porcję, na urodziny siostry. Takie twardsze smakują mi jeszcze bardziej niż miękkie. Natomiast 23-24 grudnia będę lukrować część z nich wraz z siostrami. Pierwsze wspólne lukrowanie pierniczków, zapowiada się dobrze. :)
Zdjęcia niestety nie są moje, bo w mojej kuchni jest bardzo słabe światło do zdjęć, dlatego sobie odpuściłam. Za to te są piękne, prawda? :)
źródło zdjęć : kaboompics.com
A Wy zrobiliście już pierniczki na święta? :)

36 komentarzy:

  1. Świetny post, masz bardzo fajny blog a Twoje wpisy są naprawdę bardzo interesujące :) !
    ja juz obserwuje i zapraszam do mnie
    nowy post
    milentry-blog

    OdpowiedzUsuń
  2. O ja też będę w weekend robić :D i nie mogę się już doczekać! Masz piękny wygląd bloga :*

    nowy post! zapraszam!
    MÓJ BLOG-KLIIK
    KANAŁ NA YT, dopiero zaczynam- KLIIK

    OdpowiedzUsuń
  3. my juz piekismy daawno, chyba pod koniec listopada ;p
    Tez mi smutno było z powodu Igrzysk.../Karolina

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja dostałam juz upieczone od mamy ;)
    Teraz muszę je udekorować ;)
    Pozdrawiam serdecznie
    Marcelka Fashion :) ♡ ♥

    OdpowiedzUsuń
  5. A już chciałam chwalić za piękne zdjęcia i wypytywać o aparat i w ogóle haha! Nieźle nas zrobiłaś :) Ale rozumiem, też dodaję póki co zdjęcia z internetu, gdyż niestety nie mam możliwości robienia zdjęć na takim poziomie jak bym chciała.
    Miło się czytało ten post i przekonałaś mnie do upieczenia jakiś pierników. Muszę przekonać mamę!
    Pozdrawiam x
    angegar

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Napisałam wyżej, że to nie moje zdjęcia, jest też źródło. Wolę dodać nieswoje niż brzydkie, ostatnio tym się kieruję. ;)

      Usuń
  6. Pierniki są przepyszne!!. Sama robię wraz z rodziną :).
    Bardzo fajny blog :).
    -------------------
    Mój Blog - klik!
    Mini konkurs! Kliknij w banner sheinside( sprawdzam)w bocznym pasku.
    Lub w link podany w poście.
    Napisz w poście czy kliknelaś i link do bloga.
    A ja wylosuje blogi, które polece w poście, a jeden umieszcze w bocznym pasku 'czytam'.
    Szczegóły na blogu w ostatnim wpisie.
    Mój Blog - klik!
    -------------------
    ZAPRASZAM! I DZIĘKI.

    OdpowiedzUsuń
  7. Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
  8. ja już w tym roku zrobiłem pierniki i przepis an blogu <3

    www.casper-fashion.blogspot.com zapraszam do komentowania :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja jeszcze pierniików nie robiłam, mam nadzieję, że już niedługo zrobię :)
    http://my-natalias-place.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Robiłam, robiłam już pierniczki! Ale niestety mało zostało :(

    NOSENSE <-- Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  11. pierniki są najlepsze na świecie <3
    http://xxdomiczkxx.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Przypomniałaś mi, że ja sama muszę się zabrać do pieczenia! :)
    MVRSELIUV-BLOG

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja też niedługo zamierzam upiec trochę pierniczków :)

    witchhearted.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja już po robieniu pierniczkow. To moja coroczna tradycja z przyjaciółkami. Wtedy dopiero czujemy, że Święta są już blisko :)
    Pozdrawiam
    www.straaawberry-cake.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja jeszcze nigdy nie robiłam pierniczków na święta ;-;

    PIANKAOFSTYLE.BLOGSPOT.COM-KLIK!

    OdpowiedzUsuń
  16. W tym roku planowałam takie zrobić, zobaczymy jak z czasem :)
    Zapraszam również do mnie :)

    veronicalucy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. pierniczki, pdoobnie jak czekoladę, mogłabym jeśc nie robiąc sobie przerwy :D
    Sandicious

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja robię pierniczki z bratem od dwóch lat.
    Zawsze robimy je dzień przed Wigilią.

    http://live-telepathically.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja też ostatnio robiłam pierniczki... Nie wyszły
    Lekko się wkurzyłam ale potem zrobiłam sernik... Też nie wyszedł
    Chyba nie będę już piekła ...


    http://pinknpolka.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie poddawaj się, tylko próbuj dalej! Powodzenia! :)

      Usuń
  20. Przepiękne zdjecią :o pokazuja swietny klimat świat :))
    http://maggdam.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. super blog ! Obserwuję <3
    brajank.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. ja zamierzam upiec jutro pierniczki, ale twoje wyglądają przepysznie, zjadłabym je teraz ;)
    www.shinebyfour.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  24. Jaki idealny blog,będę wpadać tu częśćiej :D
    .
    .
    Może obs za obs? (jak tak napisz u mnie na blogu) ( Ja już obserwuje)
    Zapraszam http://catherineeffortt.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Ja dopiero zamierzam robić :)

    http://want-cant-must.blogspot.com/
    ps jeśli podoba ci się blog-skomentuj, zaobserwuj

    OdpowiedzUsuń
  26. Nie robiłam jeszcze pierniczków, ale mam zamiar zrobić :) Twoje bardzo smacznie wyglądają :)
    http://modishnessblog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  27. ja nie robię pierniczków na święta :/
    pozdrawiam!

    LA DECADENCE

    OdpowiedzUsuń
  28. Jak możesz nie lubić pierogów?! :O XD
    ja do pierniczków nie mam cierpliwości ;-;
    ❀MÓJ BLOG-KLIK❀

    OdpowiedzUsuń
  29. Już zjadłam swoje pierniczki :)

    natalee01.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  30. Ciekawe odpowiedzi, śliczne zdjęcia. U mnie pierniczki dawno zdjedzone :)

    Mój Blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
  31. Bardzo ciekawe odpowiedzi. Czytam je i nie mogę uwierzyć że już po świętach w tym roku jakoś ich tak do końce nie poczułam. Tak przy okazji to zapraszam do mnie http://on-every-day.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Na komentarze odpowiadam TUTAJ.
Nie uznaję obserwacji za obserwację, ani spamu typu ''Świetny post linkxyzdf.blogspot.com'', takie komentarze będą jak najszybciej usuwane.