29 gru 2015

ULUBIEŃCY I BLOGOWE PODSUMOWANIE ROKU 2015

Już 29 grudnia. Mijają ostatnie dni tego roku. Już w czwartek będziemy świętować Nowy Rok. Ach, jak to szybko zleciało... Trudno w to uwierzyć. Starzejemy się. Wiemy coraz więcej. Poznajemy świat coraz dogłębniej. Czas na postanowienia noworoczne. Jakoś nigdy bardziej się w to nie zagłębiałam i nie wymyślałam nie wiadomo czego. Teraz bym chciała. Ale co by tu wymyślić, aby to spełnić... Trzeba będzie poważnie się zastanowić. :) 
Najgorszym wydarzeniem roku było to sprzed kilku dni. W sobotę zaginął mój kot, Borówka. Moja piękna, cudowna, zadziorna kotka zniknęła. Jest mi strasznie z tego powodu źle i smutno. Nadzieja na jej powrót powoli znika. Dziś już wtorek, to tyle dni... Oby wróciła, brakuje mi jej strasznie.
Po raz pierwszy piszę posta podsumowującego cały rok. Rok temu nie umiałam się za to zabrać. Tu przede wszystkim chcę skupić się na ulubieńcach całego roku, a jest ich naprawdę sporo! Na początek jeszcze trochę statystyki i przemyśleń. Przygotujcie się na długi post, zapraszam do czytania. :)

~ ~ ~

W 2015 roku opublikowałam 74 posty włącznie z tym, a napisałam i zaczęłam pisać ponad 80. Najchętniej czytanym był ten o przydatnych kodach css na bloga, na drugim miejscu są pierwsze pierniczki. Pomogłam wielu osobom z szablonem na bloga, a u siebie zmieniłam go co najmniej 30 razy (jestem tego pewna, mimo że nie liczyłam). Wzięłam się porządniej za bloga, a moje statystyki poszły w górę. Jestem usatysfakcjonowana z tego, co tutaj tworzę, choć nie w 100%. Odwiedziło mnie mnóstwo osób zza zagranicy, tylko w tym miesiącu ponad 358 Niemców (Tschüs!), ponad 278 osób z Hiszpanii (Bienvenida!), ponad 100 z Francji (Salut!), ponad 52 z Ukrainy (честь), ponad 70 ze Stanów (Hello!) i tak dalej i tak dalej...
Zawarłam trzy współprace i jestem dumna, że udało mi się to osiągnąć. A byli to Dresslink, Newdress oraz Soufeel (najlepszy prezent, szkoda tylko że w listopadzie zgubiłam tą bransoletkę. :( najgorsze wydarzenie miesiąca).


A teraz przedstawię Wam wyjątkowych ulubieńców, są to najlepsze rzeczy z całego roku. Miło to wszystko powspominać. Zapewne o czymś zapomniałam, ale rok to aż 365 dni i niełatwo wszystko spamiętać. ;)




Thriller
''KLUCZ DO WIECZNOŚCI''
Miliarder Damian Hale sprawuje całkowitą kontrolę nad własnym losem i zbudowaną od zera potężną nowojorską firmą. Gdy dowiaduje się, że ma raka, zdesperowany mężczyzna przystaje na propozycję niejakiego Albrighta, który oferuje mu przeniesienie jego świadomości i umysłu do ciała młodszego o kilka dekad mężczyzny. Jeśli operacja okaże się sukcesem, Damian zyska nowe życie. Tak też się dzieje. Jego dawna tożsamość zostaje pochowana wraz z byłym ciałem, a zachwycony nowymi możliwościami Damian zaczyna korzystać z uroków życia. Jednak coraz częściej jego myśli zaczynają nawiedzać niepokojące obrazy. 

Przy pisaniu tej notki przeczytałam kilka niepochlebnych recenzji na temat tej produkcji, aż się zdziwiłam. Mi film baaardzo się spodobał i jest to najlepszy film roku! Jest dużo akcji, ale na samym końcu (jak to ja) się poryczałam i uspokoić nie mogłam. Bo nie dość, że tu się dzieje, to jeszcze możemy wyciągnąć z tego wnioski. Polecam każdemu, warto obejrzeć. Jest on też dosyć 'świeży', do kin wszedł pod koniec lipca tego roku.

Moja ocena - 9/10



Horror
''OCULUS''
Rodzeństwo spotyka się po latach od strasznej śmierci rodziców. Dziewczyna jest przekonana, że za traumatyczne wydarzenia w ich życiu odpowiada demoniczne lustro, które wisiało kiedyś w gabinecie ojca. Namawia brata, żeby to sprawdzić. Chce oczyścić z zarzutów skazanego za morderstwo Tima i dowieść, że przestępstwo zostało popełnione przez istoty nadprzyrodzone.

O tym filmie wspominałam Wam w ulubieńcach sierpnia, wywarł na mnie naprawdę dobre wrażenie. Zajmuje drugie miejsce na mojej liście filmów roku 2015. Przekonałam się do horrorów, mimo że nadal mam na nie za słabe nerwy. Bije od niego profesjonalizm i pomysł na scenariusz. Podziwiam aktorów, scenografów i charakteryzatorów, wykonali kawał dobrej roboty. 


Moja ocena - 8.5/10






Fantasy
''CZAROWNICA'' 
Tytułowa Czarownica była niegdyś piękną i dobrą dziewczyną. Jej radosną młodość przerwała wojna, podczas której bohaterka z oddaniem broniła swojej ojczyzny. Jednak zdrada, której doświadczyła, zmieniła jej czyste serce w kamień... Żądna zemsty rzuca klątwę na Aurorę – nowonarodzoną córkę następcy tronu wrogiego królestwa. Kiedy królewna dorasta, trafia w sam środek waśni między leśnym królestwem, które pokochała, a królestwem ludzi, które odziedziczy. Diabolina zdaje sobie sprawę, że Aurora może być kluczem do zaprowadzenia pokoju pomiędzy królestwami i podejmuje decyzje, które na zawsze odmienią oba światy.

Wspominałam Wam już o niej w ulubieńcach sierpnia. To najlepsza filmowa ekranizacja bajki, jaką widziałam. Inna wersja ''Śpiącej Królewny'', jak dla mnie lepsza. Angelina Jolie jako tytułowa Diabolina wypadła ganialnie i przepięknie. 


Moja ocena - 8/10




Cytaty :
Miłości nie udowadnia się słowami. 
~Mikołaj Gogol

Ludzie tęsknią za całkowitą odmianą, a jednocześnie pragną, aby wszystko pozostało takie jak dawniej. 
~Paulo Coelho

Logika zaprowadzi Cię od punktu A do punktu B. Wyobraźnia może zaprowadzić Cię wszędzie.
~Albert Einstein

 Nigdy nie żałuj tego co zrobiłeś, bo w pewnym momencie działo się to, czego na prawdę chciałeś.



Muzyka
To bardzo trudny wybór, bo poznałam wiele cudownych piosenek. Niełatwo je też spamiętać i pojawią się tu zwłaszcza te z końca roku. Ale przyznaję, że to właśnie wtedy poznałam te najlepsze z najlepszych. Tą najlepszą trudno wyróżnić.  Zauroczył mnie rap, z czego się cieszę, bo to świetny rodzaj muzyki.  Poznałam twórczość Shawna Mendesa i zostałam jego fanką. Polubiłam Justina Biebiera i chętniej go słucham, ale i tak rzadko.  Wczułam się bardziej w muzykę klasyczną. Ogólnie muzyka bardzo na plus i przywiązałam się do niej bardziej niż kiedykolwiek. 

Rap



Pop






(jedna z nielicznych piosenek, która po tylu odsłuchach mi się nie znudziła)


Klimatyczne










Ubrania
Klasyczny kardigan z Pepco, czyli must have w szafie, które znalazłam dopiero w wakacje. I to w świetnej cenie 40 zł. Jest świetny i gdy znów się w tym sklepie pojawi, lecę kupić następny! 


Drugim ubraniowym ulubieńcem roku jest kurtka dżinsowa, do której po latach wróciłam. Mam ją od piątej klasy podstawówki, ale polubiłam się z nią dopiero w mijającym roku. Noszę ją z podwiniętymi rękawami, bo jest już za mała (nie ma co się dziwić). Czas szukać kolejnej, ale coś nie mogę znaleźć. Będę nosić aż totalnie nie zmaleje... ;)



A ostatnim ulubieńcem z ubioru będą nabyte w listopadzie półbuty. Szukałam jakichś już dłuuugo, w zeszłym roku zaczęłam poszukiwania, ale nic nie było. Tym razem też by się nie udało, gdyby nie mój tata. ;) Są świetne, mimo że nie w kolorze czarnym, jak chciałam. Ale takie brązowe wyglądają nawet lepiej. 
(Na żywo prezentują się ładniej ;))



Strona www
O swojej przygodzie z Anonimowym Wyznaniem pisałam w ulubieńcach maja. Do tej pory, od ponad 10 miesięcy, tam zaglądam i czytam różne wyznania. Nawet pojawiło się moje. ;) Moim ulubionym, z którego najbardziej się śmiałam i nadal śmieję jest TO. Jedno z pierwszych, które tam się pojawiło, gdy strona nie była jeszcze tak znana i które przeczytałam jako jedne z pierwszych.




Serial
''Nie rób scen'' czyli świetny serial TVN. Rozbawia, jest krótki i bardzo przyjemnie go się ogląda. A raczej oglądało, bo stacja wypuściła tylko 13 odcinków i nie wiadomo, co dalej. Mam nadzieję, że wkrótce wróci, bo go uwielbiam. 


Program telewizyjny
W kwietniu wciągnęłam się w program Project Runway, a wcześniej oglądałam jakieś tam pojedyncze odcinki wcześniejszej serii. W nocy obejrzałam od razu trzy pierwsze odcinki najnowszej i szybko nadrobiłam, aż do finału. Nie mogłam się doczekać kolejnych. A teraz czekam na kolejną edycję i mam nadzieję, że spodoba mi się tak bardzo jak poprzednia. 



Kanał youtube
Włodek Markowicz. To wspaniały człowiek, niesamowicie mądry życiowo, inteligentny, pomysłowy. Filmy tworzy jak prawdziwy profesjonalista, którym zresztą jest. Wkłada w nie serce, co widać. Wcześniej razem z Karolem Paciorkiem tworzył kanał Lekko Stronniczy. Uwielbiam go, jak dla mnie byłby świetnym prezydentem, haha.



Książki
Moja czytelnicza pasja z końcem roku powoli się wypaliła.  Nie czytam już tyle, ile kiedyś, nad czym ubolewam. Szkoła jednak robi swoje, a zaległości w social mediach też nadrabiać trzeba (moja playlista na yt 'do obejrzenia' wynosi ok.250 filmów i stoi w miejscu, bo oglądam, a filmy wciąż są dodawane nowe). Także przeczytałam tylko 48 książek i zaczęłam następną. A teraz przedstawię te najlepsze z najlepszych, ale czegoś takiego bardzo 'wow!' nie przeczytałam. 

''Szeptem'' Becca Fitzpatrick 



''Więzień Labiryntu'' James Dashner 
Tutaj o nim pisałam



''Rywalki'' Kiera Cass
Tutaj o nich pisałam



Biżuteria
Mama dała mi zawieszkę serce. A ja postanowiłam zrobić sobie z niej bransoletkę. Nawlekłam ją na zwykłą nić muliny (trwalsza od zwykłych nici) i noszę. Uwielbiam minimalistyczne dodatki, a taka bransoletka według mnie super wygląda. Tym bardziej, że zgubiłam swoją od Soufeel, czego strasznie żałuję i cierpię. Co myślicie? Prosta w wykonaniu i ładnie wygląda. Polecam sobie taką zrobić.  :)


Zdjęcia
Na koniec zdjęcia. Nie zrobiłam ich aż tyle ile w zeszłym, w grudniu zrobiłam ich masakrycznie mało, ale odechciewa się, gdy ma się taki sprzęt. Mimo tego jestem z większości zadowolona. Poniżej przedstawiam kilka(naście?) z nich, choć wybór spośród tylu był trudny. Pewnie też o czymś zapomniałam, ale cóż.
 Wróć do mnie... 


To tyle! Aż tyle. Zebranie tego 'do kupy' nie było prostym zadaniem i cieszę się, że podołałam. :) 
A jacy byli Wasi ulubieńcy roku 2015?

34 komentarze:

  1. Straszna sytuacja ze zgubieniem bransoletki, ale nie martw się. Szczerze mówiąc przez ostatnie dwa lata zgubiłam sporo kolczyków i innych części biżuterii :D. Świetni ulubieńcy. Pozdrawiam!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Moim ulubieńcem roku było kilka kosmetyków, książek oraz filmów :)

    Będzie mi miło, jeśli wpadniesz,skomentujesz, poklikasz albo zostaniesz na stałe :) http://marysiaofficialblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Oglądałam Czarownicę z byłą klasą na wycieczce :)
    Ja chyba nie mam żadnych takich ulubieńców.
    Udanego Sylwestra :3

    http://zyjewmoimwlasnymswiecie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Trzymam kciuki, żeby Borówka wróciła.
    Pozdrawiam,
    sajecka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajne takie podsumowanie, na pewno miło powspominać. Ja swoje też właśnie tworzę.
    Nawet dużo książek przeczytałas, mniej więcej tyle co ja. A pamiętaj, ze niektórzy ciesza się, ze przeczytali chociaż jedna.../Karolina

    Dwie Perspektywy Blog

    OdpowiedzUsuń
  6. Idealne podsumowanie roku, niczego nie brakuje :)
    Zapraszam do mnie!

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo fajne podsumowania :) Też lubię "Nie mamy skrzydeł" <3

    http://johannnnnnka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam piosenkę Shawna Stitches i Eda Photograph ♥ ciekawe podsumowanie! szczęśliwego Nowego Roku!!

    http://londonkidx.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetne podsumowanie u mnie także takie znajdziesz! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Byłam na oculusie i jakoś mnie nie zachwycił :D Moim ulubieńcem całego roku jest kosmetyk - tusz z loreala, bez ktorego teraz sie nie ruszam :D

    U mnie nowy post, zapraszam!
    Obserwuję ;)
    MÓJ BLOG-KLIIK

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetne podsumowanie, bardzo lubię książki , które przedstawiłaś, oprócz Szeptem które czeka na półce do przeczytania :D

    www.different-view-of-the-life.pl

    OdpowiedzUsuń
  12. fajne podsumowanie, u mnie również mały zbiór tego, co w minonym roku :)
    co do kotki - znam Twój ból. moja kicia także zniknęła i okazało się, że zginęła pod kołami samochodu... ale! jest nadzieja! wcześniej zniknęła na tydzień i wróciła. nie wiem co robiła w tym czasie, ale kicie takie już są, że chodzą własnymi drogami :) trzymam kciuki, żeby się pojawiła!<3

    OdpowiedzUsuń
  13. Fajne podsumowanie:)
    http://treamicii.blogspot.com/2015/12/nowy-rok.html

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetni ulubieńcy <3 Ostatni cytat świetny! ♥
    KLIK-BLOG

    OdpowiedzUsuń
  15. Gratuluję takich statystyk ;)
    Świetni ulubieńcy :D Przydadzą mi się propozycje filmów :3
    justsayhei.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Ten ostatni cytat bardzo mi się spodobał! :D
    Pozdrawiam, minimalistkaxo :*

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetne podsumowanie. Masz podobny gust do mnie! :)

    Nowy post o moich (nie)postanowieniach noworocznych. Zapraszam ☺ http://normalbutdidnot.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. oglądałam okulusa i szczerze mówiąc, spodziewałam się czegoś lepszego
    mój blog

    OdpowiedzUsuń
  19. Naprawdę fajny post i świetne zdjęcia.
    Czytałam już wcześniej poprzedni i bardzo podoba mi się twój styl pisania.
    Śliczny nagłówek i wygląd bloga :*
    Czekam na kolejne posty kochana.

    Zapraszam na konkurs do wygrania głośniczek Beats (klik) ♥

    OdpowiedzUsuń
  20. ten rok byl naprawde spoko:)

    http://feel-that-moments.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. Szczęśliwego nowego roku! :)

    Zapraszam na nowy post!
    Jeśli Ci się spodoba będzie mi bardzo miło, jeśli skomentujesz i zaobserwujesz mój blog. :)
    >> ALEXANDRAK-BLOG.BLOGSPOT.COM <<



    OdpowiedzUsuń
  22. Szczęśliwego Nowego Roku :) + super ulubieńcy!
    Mój Blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
  23. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  24. Świetnie sie czytało :)
    W wolnej chwili zapraszam do mnie
    http://malwinabeczek.blogspot.com/
    Blog się spodoba? Zaobserwuj!

    OdpowiedzUsuń
  25. wszystkie te filmy widziałam i są faktycznie godne polecenia :)
    zapraszamy w wolnej chwili :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Bardzo lubie te filmy, szczególie czerownice!
    super koteeełek <333
    Podoba mi sie, to, że jesteś taka kreatywna i dajesz tyle ulubieńców <3
    Pozdrawiam cieplutko ;*
    Obserwujemy? :) http://gabstylee.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  27. Piękne cytaty :)
    http://klaudencja.blogspot.com/ ----> Zaobserwuj!♥

    OdpowiedzUsuń
  28. łoł 74 posty to na prawdę sporo:) piękne cytaty i najlepszy na świecie serial:) a co do zdj- na prawdę godne uwagi:)

    aleksandranik.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  29. Życze kolejnych sukcesów w nowym roku :)

    Mój blog CLICK

    OdpowiedzUsuń
  30. Świetny post :D Książki super sama je czytałam :D
    http://anggeleses.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Na komentarze odpowiadam TUTAJ.
Nie uznaję obserwacji za obserwację, ani spamu typu ''Świetny post linkxyzdf.blogspot.com'', takie komentarze będą jak najszybciej usuwane.