28 sty 2016

Najlepsze lektury szkolne

Moja seria z książkami godnymi polecenia się skończyła, bo założyłam bloga książkowego. Jednak nie satysfakcjonował mnie on w stu procentach i został zawieszony, dlatego postanowiłam, że tutaj nadal o nich będę pisać. Aczkolwiek ta seria nie będzie pojawiała się regularnie, raczej rzadko. Tyle słowem wstępu i wytłumaczenia. 

Nieraz powtarzałam, że lektury szkolne są okropne, źle dobrane i aż się odechciewa czytać. Nic dziwnego, że młodzież w większości nie lubi czytać, tym bardziej pod przymusem. Ale czasem, choć baaardzo rzadko, zdarza się jakaś fajna, miła książka. W tym poście przedstawię Wam trzy, które są jedynymi z najlepszych szkolnych lektur, jakie do tej pory czytałam. Jeśli chcecie, w kolejnej notce z  tej serii mogę przedstawić Wam te najgorsze (o ile sobie je przypomnę). :) Oczywiście przede mną jeszcze ich sporo będzie, ale większość za mną. W liceum pewnie czekają mnie właśnie te najokropniejsze, dlatego zamierzam poczekać z napisaniem tej notki do października, listopada. Mam dalekosiężne plany, zobaczymy, jak to z tym będzie. Teraz zapraszam Was do czytania. :)


- - - - - - - - - - - - - - - - - - 

,,KAMIENIE NA SZANIEC’’
"Posłuchajcie opowiadania o Alku, Rudym, Zośce i kilku innych cudownych ludziach, o niezapomnianych czasach 1939–1943 roku, o czasach bohaterstwa i grozy".
Tak zaczyna się opowieść o Bohaterach Szarych Szeregów, o czasach miłości, walki, śmierci. Młodzi przyjaciele, harcerze i maturzyści warszawskiego liceum wkraczają w dorosłość w dramatycznym okresie. Wychowani w patriotycznych domach, kształtowani przez harcerskie ideały, gdy nadchodzi wrzesień 1939, nie mają wątpliwości, postanawiają walczyć o wolną Ojczyznę. Gotowi są zapłacić najwyższą cenę.

Podziwiam osoby, które w czasach wojny walczyły o wolność naszego kraju. Lubię tematy wojenne, zwłaszcza życie ludzi w tamtym okresie, a już najbardziej moich rówieśników lub młodszych/starszych. Dlatego z ciekawością sięgnęłam po powieść Aleksandra Kamińskiego. Dużo się dowiedziałam. Chłopcy byli niesamowicie odważni, jak mało kto współcześnie, ryzykowali, by Polska była wolna. Miałam mnóstwo przemyśleń podczas czytania i omawiania tej lektury na lekcjach języka polskiego. Wyniosłam z tego bardzo dużo, w książce zawarte jest mnóstwo mądrości.





,,MAŁY KSIĄŻĘ’’
Poetycka opowieść o miłości, przyjaźni i odpowiedzialności pióra Antoine'a de Saint-Exupéry'ego. Została przetłumaczona na ponad 270 języków i należy do klasyki literatury światowej. Historia wrażliwego złotowłosego chłopca, wzbogacona pięknymi ilustracjami autora, od lat wzrusza dzieci i dorosłych na całym świecie.

O ''Małym Księciu'' pisałam Wam tutaj już dwa razy, teraz po raz trzeci. Najpierw w ulubieńcach września, a potem porównałam film i książkę. Dlatego teraz podsumuję to wszystko jednym zdaniem : Świetna, dająca do myślenia baśń filozoficzna, w której trzeba odnaleźć głębsze dno. 













,,PAN SAMOCHODZIK
Pan Tomasz, przez przyjaciół nazywany Panem Samochodzikiem, przezwisko swoje zawdzięcza niezwykłemu wehikułowi, odziedziczonemu po wuju-wynalazcy. Tym pojazdem pan Tomasz wyrusza w Polskę, poszukując skarbu templariuszy. Zaszyfrowane wskazówki prowadzą go na Mazury i do krzyżackiego zamku w Malborku. Czy znajdzie tam legendarne bogactwa średniowiecznych rycerzy? Musi się spieszyć, bo w tym samym czasie na łowy wyruszyli bezwzględni przestępcy...

Dwie pierwsze lektury są z trzeciej klasy gimnazjum, natomiast teraz cofnę się do podstawówki. Książka Zbigniewa Nienackiego to powieść przygodowa, łącząca elementy historii i akcji. Można z niej się sporo dowiedzieć, a także jest napisana w ciekawy i wciągający sposób. Wzmaga kreatywne myślenie i umiejętność dedukcji. Czytelnik może poczuć, że jest razem z bohaterami. To najlepsza z lektur w szkole podstawowej. :)





- - - - - - 

A jakie szkolne lektury Wam się podobały?

25 komentarzy:

  1. nigdy nie lubiłam lektur szkolnych... ugrzecznione to wszystko, albo wszechobecna martyrologia narodu... jedyną lektura szkolną, którą przeczytałam z przyjemnością był... Harry Potter jako lektura dodatkowa :)

    pozdrawiam,

    Vivi
    Vivienne Night Blog

    BLOG | INSTAGRAM | TWITTER | FACEBOOK |

    OdpowiedzUsuń
  2. nie przeczytałam żadnej z ksiazek:(
    może będą moją lekturą:)

    T0DAYISTHEEND.BLOGSPOT.COM - KLIK♥

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytalam pierwsze dwie książki. "Mały książe" - świetna książka :)/Karolina

    OdpowiedzUsuń
  4. Nigdy nie czytałam żadnej książki z serii "Pan Samochodzik". Do tej listy osobiście bym jeszcze dopisała "Oskara i panią Różę", "Niemców" i "Starego człowieka i morze" (wiem, wielu narzeka, że nudne, ale mi się podobało).
    "Mały Książę" jest absolutnie genialny :)
    Pozdrawiam
    Tutti
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie czytałam żadnej z tych książek, które wymieniłaś. O ''Oskarze i Pani Róży'' słyszałam, ale nie była to moja lektura. ;)

      Usuń
  5. Czytałam Kamienie na szaniec i Małego Księcia świetne książki
    mycrazyworldpaula.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Mi najbardziej spodobały się Kamienie na szaniec chociaż tą lekture będe miała dopiero za rok ale interesuje się II wojną śwwiatową zwłaszcza powstaniem warszawskim
    http://life-patuu.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Mnie najbardziej podobał się "Mały Książę". Jak sama napisałaś jest to książką, która daje do myślenia i mimo, że opowiada o dziecku trzeba na nią spojrzeć okiem dorosłej osoby.
    Bardzo fajny post :)

    Zapraszam do siebie ♥
    colorful-dreams9.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Najbardziej ze szkolnych lektur spodobał mi się "Ten Obcy". Bardzo fajna historia :)
    O! Zapomniałam o "W pustyni i w puszczy" :D

    INNA MYŚL [blog] | MÓJ KANAŁ NA YOUTUBE :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja nie lubię lektur szkolnych :)
    agnieszka-gromek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Mi też lektury średnio podchodzą, ale trzeba przyznać, że niektóre naprawdę miło się czyta. Oj, ,,Mały Książę'' to szkolna lektura, którą przeczytałam z tak wielką szybkością i ciekawością. Również lubię tematy wojenne. :)
    Arleta

    OdpowiedzUsuń
  11. moja ulubiona lektura to zdecydowanie Zbrodnia i kara <3

    www.casper-fashion.blogspot.com zapraszam do komentowania :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Niektóre lektury faktycznie są warte przeczytania. Również mam kilka takich, które głębiej zapadły w moją pamięć :)

    Pozdrawiam ♥,
    yudemere

    OdpowiedzUsuń
  13. Kamienie na Szaniec o tak! - ksiazka ktora wywolala u mnie mase lez. Co do Malego Ksiecia- nie trawie ksiazki do dzisiaj chodz tak wiele osob sie nia zachwyca. Moim numerem 1 co do lektur jest- Oskar i Pani Roza- polecam kazdemu:)!

    aleksandranik.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Dwie pierwsze znam i naprawdę polecam! :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Też je bardzo lubię! Pamiętam, że te podstawówkowe zawsze mi się podobały. :)

    Zapraszam do mnie! Zaobserwuj, jeśli Ci się spodoba! :)
    >> ALEXANDRAK-BLOG.BLOGSPOT.COM <<



    OdpowiedzUsuń
  16. Kamienie na Szaniec i Mały Książe,to bym mogła czytać cały czas.
    I jeszcze dodatkowo Ten Obcy ;)
    Pozdrawiam!
    zubrzycanka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Uwielbiam czytac książki!
    Pana Samochodzika kilka lat temu poleciła mi moja mama, z ciekawością przeczytałam wszystkie cześci, naprawdę świetna seria!


    Pozdrawiam cieplutko i zapraszam, Karolina! : )
    carolinecupcakecc.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Lubię czytać, ale to, co sama sobie wybiorę. Lektury kojarzą mi się z wymuszonym spędzeniem czasu i jakoś od razu mnie to zniechęca. Ale przyznaję - "Mały Książę" to jedna z tych, które do mnie jak najbardziej trafiły. <3

    Pozdrawiam, Justlyjass.

    OdpowiedzUsuń
  19. Uwielbiam Małego Księcia! W tej książce jest pełno świetnych cytatów :).
    agnieszkaa-es.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Fajny blog :) podobają mi się twoje posty. Obserwuje

    http://itsmenatalie00.blogspot.com/
    Zapraszam do mnie jeśli Ci się spodoba zaobserwuj :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  21. Lubię tą serię. Jako mol książkowy bardzo mnie cieszy haha
    Moje ulubione lektury to zdecydowanie nie ,Krzyżacy' z którymi się teraz męczę... zatęskniłam już za ,,Małym Księciem'', ,,Opowieścią Wigilijną' no i ,,Starym człowiekiem i morzem''.

    twirling-pages.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Jedyną lekturą, która mi się podobała była książka "ten obcy", która czytałam w podstawówce :)
    http://klaudencja.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. ja lubię jedynie Oskar i Pani Róża :d

    pozdrawiam i zapraszam :)
    www.pisanepasja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. Nie czytałam nigdy tej ostatniej książki,a kamienie dopiero będę czytać,akurat w następnym tygodniu :) Bardzo fajny post

    ~~~~*~~~~
    Zapraszam :)
    Mój blog-KLIK!

    OdpowiedzUsuń

Na komentarze odpowiadam TUTAJ.
Nie uznaję obserwacji za obserwację, ani spamu typu ''Świetny post linkxyzdf.blogspot.com'', takie komentarze będą jak najszybciej usuwane.