26 cze 2016

A jeszcze przed miesiącem kartkówki, sprawdziany, dzwonki...

*w tytule cytując tekst  z zakończenia*

Koniec. 10 lat nauki w moim ukochanym zespole szkół - podstawówki i gimnazjum - minęło. Myślałam, że nie będę płakać. I tak też się stało, bo na to nawet nie było czasu. Nasz występ był świetny. Czułam wielki stres, bo stałam przez cały ten czas na scenie przed wszystkimi. Jednak nie było tak źle. Końcówka - pożegnalny filmik, który nagrywaliśmy w kawałkach przez kilka tygodni, a który miał być wzruszający, jednak wyszedł śmieszny, oraz wystrzelenie konfetti przez naszych wspaniałych wychowawców - była najcudowniejsza. Stojąc i patrząc na powolnie opadające srebrne płatki, czułam szczęście, że tak fajnie to wyszło. Potem w klasie wielki rozgardiasz, podpisywanie papierów, rozdawanie prezentów nauczycielom. Nawet nie było jak się pożegnać, nad czym najbardziej ubolewam, bo właściwie po prostu wszyscy się w swoim czasie porozchodzili, bez słowa.
Rozryczałam się w połowie drogi powrotnej do domu. Co z tego, że ta klasa przysporzyła mi tyle problemów, łez i upokorzeń, skoro dali mi też mnóstwo wartych zapamiętania chwil? Nie lubię ich, ale są dla mnie jak rodzina. I tak, będę tęsknić. Tak wiele narzekania, złości, bezradności, smutku, a zarazem śmiechu, radości, szczęścia i cudownych momentów. Spędziłam tu tyle lat. Tu wydoroślałam, z małej łobuziary wyrosłam na poważniejszą nastolatkę. Tu poznałam swoich pierwszych przyjaciół i ''zakochałam się'' - tak jak to w podstawówce bywa, niepoważne miłości i chichoty. Tu mnie także nauczyli, oprócz tych wszystkich formułek, że sprawiedliwości nigdy na świecie nie ma i nie będzie...
I nagle mam wyfrunąć z gniazda, szukając innego? Nie jestem na to gotowa, to skok na głębokie, nieznane wody. Ale kiedyś trzeba wydorośleć. Na to nie ma siły. Głowa do góry, uśmiech na twarz (nawet jeśli sztuczny) i optymistyczne patrzenie w przyszłość. Nawet jeśli ten przekonujący głos w głowie mówi, że wcale nie dam rady i wcale kolorowo nie będzie....

A przed nami wakacje! 2 miesiące, chciałoby się rzec, lenistwa. Ale dla trzecioklasistów głównie nerwów i stresu, czy dostali się do upragnionej szkoły. Trzymajcie za mnie kciuki! Wszystkim życzę udanego wypoczynku, zregenerowania sił, wspaniałych wyjazdów, a przede wszystkim wiele śmiechu i przebywania z przyjaciółmi. :)

A jeśli Wam mało, zapraszam do moich starych, letnich wpisów : 

34 komentarze:

  1. Życzę miłych wakacji. Koniec szkoły to trudny moment, bo niby nie z każdą osobą w klasie sie trzymamy ale jednak każdy sie do siebie przyzwyczaja :)

    sushi-natka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Też skończyłam szkołę kilka dni temu i poryczałam się na samym zakończeniu, kiedy zespół grał "rzekę marzeń" (czy coś w ten deseń). Może moja klasa też nie była najlepsza na świecie, ale kilka osób z niej było naprawdę wspaniałymi ludźmi i trudno mi się było z nimi rozstać. Nie za wszystkimi będę tęsknic, ale wiem, z kim zachowam kontakt - kilkoro uczniów, kilka nauczycielek.
    dasz radę. Wszyscy musimy jakoś dać radę i stawić czoło zmianom, bo przecież na tym właśnie polega życie. Zmiany, zmiany i jeszcze raz zmiany. nikt nas od nich nie uchroni.
    ja w sumie też w gimnazjum trochę dorosłam - przynajmniej pod pewnymi względami.
    Pozdrawiam
    Tutti
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  3. Zawsze zapamiętuje się tylko te dobre momenty :))

    Jull.pl - klik!

    OdpowiedzUsuń
  4. udanych wakacji i odpoczynku <3

    www.casper-fashion.blogspot.com zapraszam do komentowania :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Udanych wakacji ! :)
    http://nanann5102.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Kocham wakacje i życzę Ci abyś spędziła je jak najlepiej :)!
    Mój blog - klik ♥

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo interesujący post :) Chciałabym życzyć Ci udanych wakacji!

    W WOLNEJ CHWILI ZAPRASZAM DO MNIE :) MOGŁABYM PROSIĆ O KILKA KLIKÓW ? ODWDZIĘCZĘ SIĘ :)


    KLIK

    OdpowiedzUsuń
  8. Udanych wakacji! :)
    tzanetat.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja za rok też będę musiała opuścić moją szkołę... Udanych wakacji! :)

    Zapraszam do wzięcia udziału w wakacyjnym konkursie:
    https://paulan-official-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Na zakończeniu gimnazjum równiez płakałam,na balu. Też miałam okropną klasę, najgorszą z zachowania, wredną, złośliwą...ale i tak ich lubiłam. Cieszę się, bo z tymi co chce mam tam jakiś kontakt.
    Gdy skończyłam liceum nie zapłakałam tylko skakałam z ulgi. Mam nadzieje, ze u Ciebie tak nie bedzie :)/Karolina

    Dwie Perspektywy Blog [Klik]

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja z gimnazjum nie miałam już tak dobrych wspomnień. ;p

    OdpowiedzUsuń
  12. Ach..znam te uczucie. Właśnie też ukończyłam swoje 10 lat w szkole i pójdę teraz do zupełnie innej, odmiennej i tak dalekiej od domu szkoły. Ale ważne żeby cieszyć się teraz, bo teraz mamy nagrodę za naukę- wakacje. xx

    in-the-white.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Też skończyłam gimnazjum, nie płakałam, wręcz przeciwnie razem z koleżanką ciągle się śmiałyśmy. Taka jest kolej rzeczy, nadchodzi czas, kiedy trzeba się pożegnać ze swoją klasą i z optymizmem wypatrywać nowej :D Jeżeli jesteś ciekawa mojego zakończenia roku oraz relacji na temat trzech lat spędzonych w gimnazjum to zapraszam na nowy post :) Pozdrawiam!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Jestem na takim samym etapie jak ty - koniec gimnazjum. Czytając ten post, miałam wrażenie, że piszesz o mnie. U mnie też wiele razy w klasie były sprzeczki, obraźliwe słowa, niedomówienia... ale mimo wszystko 9 lat spędzonych razem robi swoje. To są osoby, dzięki którym przeżyłam niezapomniane chwile. Na pewno za jakiś czas tęsknota za nimi da się we znaki, bo póki co jeszcze chyba fakt o rozstaniu z nimi do mnie nie dotarł. Niestety tak jak u Ciebie, każdy po wręczeniu świadectw i przedstawieniu, poszedł w swoją stronę...
    Życzę powodzenia w nowej szkole, obyśmy trafiły na cudowne klasy i wspaniałych ludzi!
    INSPIRED BY THE LIFE - KLIK :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja po wakacjach idę do III gimnajzum. Już się tego wszystkiego boję :(
    Pozdrawiam!
    zubrzycanka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Szkoda, że się nie pożgnaliście dobrze :( pamiętam, ze ja z moja gimnazjalna klasa sie nigdy nie dogadywała, a zrzyliśmy sie dopiero na wycieczce w 3 klasie. Lepiej późno niż wcale haha

    OdpowiedzUsuń
  17. Pamiętam swoje rozstanie z klasą, jakie to było bolesne haha :) Ale wszystko da się przeżyć. Udanych wakacji!
    http://molerosch.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. udanych wakacji! ;)

    zapraszam do mnie:
    ewamaliszewskaoff.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Tak to już zazwyczaj bywa że ludzie rozchodzą bez słowa i nie ma się jak pożegnać :/ Może to i lepiej? Pożegnania to nic fajnego ^^

    OdpowiedzUsuń
  20. Życzę Ci udanych wakacji! :)
    http://modishnessblog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. Zakończenia zawsze są trudne, ale ''Coś się kończy, a coś się zaczyna'' ;) Udanych wakacji!

    ***
    BY-KAYLA-BLOG.BLOGSPOT.COM-KLIK

    OdpowiedzUsuń
  22. Trzymam kciuki, w liceum równie piękne spędzisz chwile. :)

    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  23. Wszystko się kiedyś kończy! Powodzenia w liceum i osobiście uważam, że to jedne z najpiękniejszych lat w życiu :)

    Zapraszam u mnie zdjęcia z Krakowa + mały konkurs: http://collectionoftravelsmemories.blogspot.com/2016/07/podroze-po-polsce-krakow.html#more

    OdpowiedzUsuń
  24. Życzę Ci udanych wakacji!
    http://klaudencja.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  25. Też właśnie skończyłam gimnazjum, na szczęście już wiem, że dostałam się do nowej szkoły :) Jest stres, jak będzie w nowym środowisku, ale jak napisałaś, głowa do góry i uśmiech na twarz! :) Powodzenia!
    Poszerzając horyzonty - Klik!

    OdpowiedzUsuń
  26. Nie martw się na pewno w nowej szkole będziesz czuła się tak samo dobrze, a nawet lepiej! I trzymam kciuki żebyś dostała się tam gdzie chcesz :* Ja na koniec gimnazjum pamiętam że płakałam, tak jak połowa mojej klasy :D

    amelia-bloog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  27. Bardzo interesujący post :) Chciałabym życzyć Ci udanych wakacji!

    W WOLNEJ CHWILI ZAPRASZAM DO MNIE :) MOGŁABYM PROSIĆ O KILKA KLIKÓW ? ZA UCZCIWE KLIKI ODWDZIĘCZĘ SIĘ OBSERWACJĄ :)


    KLIK

    OdpowiedzUsuń
  28. Wow, 10 lat to kupa czasu! Ja konczylam podstawowke ponad 10 lat temu i pamietam ze wlasnie plakalam na zakonczenie... :D W gimnazjum chyba nie, choc pewna nie jestem. No, a technikum niestety nie ukonczylam bo wyjechalam za granice... ;)
    Tak czy siak - udanych wakacji zycze!

    Pozdrawiam, Ania.
    http://pandaoverseas.com/

    OdpowiedzUsuń
  29. Też pamiętam apel pożegnalny w gimnazjum. Też sobie trochę łez uroniłam, ale to wszystko przez tą wzruszającą muzykę! Tak!
    Nie martw się, przyjdzie liceum albo technikum i będzie jeszcze lepiej. W moim przypadku było jeszcze lepiej niż w gimnazjum, bo wreszcie stanęłam na nogi i zaczęłam być sobą. Bez tych wszystkich twarzy, które znałam od zerówki. Mogłam wreszcie pokazać jaka jestem. Będzie dobrze, nie ma co płakać. Przyjdą jeszcze fajniejsze chwile :)

    OdpowiedzUsuń
  30. W tym roku również ukończyłam gimnazjum, też chodziłam przez dziesięć lat z tą samą klasą. Musze przyznać, że trochę łez uciekło, ale głowa do góry idziemy do nowych szkół, poznajemy nowych ludzi. A póki co są wakacje ! :D
    Pozdrawiam :) Kamila Mizera blog klik

    OdpowiedzUsuń
  31. Pamiętam, że w podstawówce też płakałam, naprawdę się przywiązałam do tych wszystkich osób z kolei na koniec gimnazjum cieszyłam się, że mogę zacząć nowy rozdział :) Nie martw się, będzie dobrze!

    Co powiesz na wspólną obserwację? Jeśli jesteś na tak to daj znać na moim blogu i zaobserwuj, a ja jak najszybciej się odwdzięczę :)

    CocktailDress

    OdpowiedzUsuń
  32. No tak, znam to uczucie. Takie zakończenia są trudne, zawsze na nich płaczę. Tylko jak skończyłam liceum to było trochę inaczej, ale to dlatego, że stres związany z maturą długo mnie trzymał. Pozdrawiam i życzę miłych wakacji <3 charlizerose.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Na komentarze odpowiadam TUTAJ.
Nie uznaję obserwacji za obserwację, ani spamu typu ''Świetny post linkxyzdf.blogspot.com'', takie komentarze będą jak najszybciej usuwane.